Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sommarplaner?

Skrivet av peter56
Har ni några roliga planer för er och era rmb-barn?
Själv ska jag ha två veckors semester i början av augusti och eventuellt en vecka i mitten av juli.

Men jag har inte planerat vad jag ska göra dessa veckor, förutom att bara ta det lugnt och njuta av en förhoppningsvis varm och skön sommar. Förhoppningsvis blir sommaren så varm och skön att jag får tillfälle att visa omvärlden mina spinkiga och fula ben när jag sätter på mig shorts.

Ha en trevlig sommar!
Svar på tråden: Sommarplaner?

Vår sommar

Skrivet av  Hönan Agda
...blir nog mest korta turer! Har en hel del besök kvar på sjukhus/ortoped kvar att "beta av". Det verkar också som att vi kan få badrummet anpassat till dotterns utökade rörelsehinder (pg a op) i sommar. Men blir det bara sol och värme kan det vara nog så avkopplande att bara vara hemma och ha tid...
Hoppas på tre fina semesterveckor till dig...gillar din humor!
 

Min humor?

Skrivet av  peter56
Jag är ju inte direkt känd för att ha humor. Men däremot har jag så dålig självkritik att jag när jag är ledig från jobbet på sommaren gärna rullar omkring i shorts. Och allra helst i kombination med nakna fötter. Fördelen med att sitta i rullstol är ju att man kan vara barfota utan att riskera att vare sig trampa i glas eller något annat äckligt.

Kanske är min förkärlek för bara ben och fötter en omedveten protest mot min barndom då jag tvingades att även på sommaren bära skenor och klumpiga fula "handikappkängor". Jag bar dem ju inte för att morsan var elak eller så. Hon trodde ju bara att det var bäst för mig, allt på inrådan av s.k experter.
 

på tal om humorm.m.

Skrivet av  lisa
Vad tycker du och ni andra om CP-magasinet?
 

Har missat

Skrivet av  peter56
Jag har missat det programmet. Jag har jobbat så mycket den senaste tiden att mitt TV-tittande har varit minimalt. När jag har kommit hem på kvällarna har jag hellre suttit vid datorn och surfat.
 

Artiklar från Familjeliv