Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lägesrapport

Skrivet av RMB-mamma
Jo skenorna är lagade och gipsning för nya är gjort.Hon växer ur skenor och skor hela tiden.Jag har nu en stor kasse med urvuxna skor.Det känns så dumt att slänga den,alla är inte utslitna.
Hon vill fortfarande gärna springa barfota men har börjat inse när skenorna hjälper henne.Jag är tacksam att hon är barfota när de gräver ner varanndras fötter i sanden eller har vattenkrig.Det tar oftast ett dygn minst för skenorna med skinnoch hålfotsinlägg att torka.
Nu är hon på kolla för första gången.Det var lite tårar men ledare och barnen fick henne att stanna.Hon har sovit där en natt och ringde mig och allt var kul,fast hon var trött.Jag tror att hennes självförtroende kommer att växa massor av detta.Kanske kommer min kavata lotta på bråkmakargatan "kan allting" komma tillbaks nu.
Ska bli skönt att rå sig sjäv en vecka,trots att jag jobbar.
Hoppas alla ni har det bra trots regn och översvämningar.Berätta vad ni gör eller ska göra!
Svar på tråden: Lägesrapport

I sanden

Skrivet av  peter56
Jag minns från min barndom när jag kröp i sanden på sommaren att det var lättast att krypa barfota. Skenorna var mest i vägen vid strandlek. Dessutom kände jag någon sorts "sommarfrihet" då skenorna kunde tas av. Så jag förstår din dotters känsla.

Hoppas att hon har kul på kollo och kommer hem med massor av självförtroende så att hon blir "Lotta på Bråkmakargatan" igen.
 

Artiklar från Familjeliv