Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan igen

Skrivet av bossemor
Det var ett tag sedan jag skrev här och det beror på att vi har legat på sjukhus länge. I maj fick Bosse shunt-stopp. Han blev så påverkad att han började krampa och sedan fick läggas i respirator. Efter två veckor i resp kunde de konstatera att Bosse hade fått hjärnskador.
Efter ytterligare en vecka kunde Bosse andas själv men vi fick ingen kontakt med honom. Vi kom ner på vanlig barn-avdelning när de hade dragit tracken och då började Bosse le när han hörde våra röster och när vi busade med honom. Efter två veckor på barn fick vi äntligen komma hem. Nu har vi varit hemma sedan tre veckor.
Bosse har piggat på sig något och blir gladare och gladare, han är slapp i hela kroppen men har börjat att bli lite bättre på att stabilitsera huvudet. Han rör lite på sin vänstra hand och något på armarna. Han får sondmat för att han inte kan äta så mycket än(vi har börjat med några skedar puré/ dag). Han har tyvärr förlorat synen och får lära sig att upptäcka världen på nya sätt med hjälp av oss.
Vi får jättebra hjälp från Hab och övriga instanser men det är tufft. Det har börjat kännas något bättre nu lättare när man kommer in de nya rutinerna och att vi får repons ifrån Bosse.
Doktorerna kan inte säga något om hur det kommer att bli så vi får vänta, träna och se.
Hoppas att ni har haft det bra i sommar och att solen inte lyser med sin frånvaro!
kram/erica
Svar på tråden: Hejsan igen

Vad kan man säga...

Skrivet av  Hönan Agda
så tufft ni har det! Tänker på er...kram.
 

Mina tankar

Skrivet av  peter56
Jag har inga bra tröstens ord att komma med, men jag tänker på er.
 

Tänker..

Skrivet av  Viggosmamma
..på er.
Finner inga ord, men jag sänder er en styrkekram.


Kram Elisabeth
 

Tänker på er

Skrivet av  Nenne med Saga 3/5
hoppas att det fortsätter att gå frammåt för Bosse.

Fortsätt gärna att berätta om hur det går för er familj.
Stor kram Jenny
 

ledsen

Skrivet av  Jonathan
jag blir ledsen för eran skull.
Jag var tvungen att läsa det 2ggr.Jag känner mig tårögd.
Hoppas det kan finnas någon sol ieran sommar.
Kram Annika och Jonathan.