Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kollo,skenor och gym.

Skrivet av RMB-mamma
Nu har dottern varit på sitt första kollo.Det var gråt när vi kom dit och hon förstod att det var meningen att vi skulle lämna henne där.Som tur var så var ledarna helt underbara.De flesta verkade hära hemma på musikgymnasiet i fryshuset.Det imponerade på dottern.Alla var väldigt angagerade och dottern vill tillbaks nästa år.De tältade och var till Astrid Lindgrens värld och lekte från morgon till kväll.Många ledare,både unga och äldre.Mycket bra mix av tjejer och killar.Rekomenderas absolut.
Nattskenorna som försvann i någon taxi före skolavslutningen har jag inte lyckats spåra.Jag får väl krypa till korset och erkänna på Olmed.
Vi ligger i startgroparna att börja träna i bostadsföreningens gym.Sjukgymnasten har sagt ok till träning utan tyngder.Dottern vill mest ha bort magen.Problemet är att byxorna åker ned "under" magen och lämnar magen bar.Det är inte poppis.Magen försvinner nog ändå snart när tonåren tar fart.
Nu har de lovar sol så nästa vecka kanske man skulle ta ut lite semester?!
Vad har ni gjort på era semestrar i regnet?
Svar på tråden: Kollo,skenor och gym.

roligt

Skrivet av  lisa
Hej
Vad roligt att lägret blev lyckat. Som du skriver är det viktigt med bra och engagerade ledare. det betyder mycket att våra barn får märka att de lyckas och klarar att vara utan sina föräldrar en tid, stärker självkänslan.
Gemensamma problem för våra barn är ju bl.a. tyvärr ofta vikten, så det är bra med träning både av den anledningen och många andra.
 

Vad roligt

Skrivet av  peter56
Vad roligt att det gick bra på kollot. Att vara hemifrån är nog bra för ett handikappat barn. I din dotters ålder är det nog annars väldigt lätt att bli allt för mammabunden för ett handikappat barn. (Jag säger detta av egen erfarenhet).

Min egen sommar har varit fullständigt kaotisk. Och det beror på att min 83-åriga mamma bröt benet den 30/6. Sedan dess har jag farit som en skottspole mellan bostaden, jobbet och Saltsjöbadens sjukhus där hon ligger för rehab. Totalt är det åtta mil per dag när jag besöker morsan, vilket jag har gjort fem dagar per vecka. (Två dagar i veckan har jag behövt vila från detta).

I nästa vecka blir det däremot lugnare, då börjar äntligen min semester. Min mammas lägenhet behöver även byggas om, då hon förmodligen blir beroende av rullator för all framtid. Och nästa vecka kommer den hantverkare som ska fixa ombyggnaden från semester. Så förhoppningsvis slipper jag åka till Saltis i slutet av nästa vecka, då är förmodligen morsan hemma igen.

Och nu hoppas jag på att det fina vädret infinner sig då jag fr.o.m fredag kväll är ledig i tre veckor framåt.

Ha en fortsatt trevlig sommar allihopa!
 

Artiklar från Familjeliv