Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående reaktioner

Skrivet av peter56
När "Hönan Agda" berättar om problemet min p-platser för handikappade kom jag att tänka på en kul och udda grej jag råkade ut för i mitten av 90-talet. Jag har eventuellt berättat den tidigare men tar ändå risken att dra min historia:

Jag ägde vid denna tidpunkt två bilar, en vanlig bruksbil och en amerikansk cabriolet för hobbykörning sommartid. En varm sommardag var jag ute och åkte med min amerikanare och suffletten var nedfälld. Så kom jag fram till ett varuhus och skulle in och köpa en tidning.

Jag hade glömt mitt p-tillstånd i bruksbilen, trots detta så parkerade jag min bil på handikapp-p. När jag skulle in och köpa min tidning lät jag dessutom bli att fälla upp taket. Bilen var larmad och låst, dessutom skulle jag bara vara ifrån min kärra i några minuter.

När jag återkommer står några pensionärer vid min bil och jag hör deras diskussion, de tyckte det var förfärligt att raggarna inte kan respektera parkeringen för handikappade. Jag glömmer aldrig deras förvånade ansiktsuttryck då de fick se mig rulla fram min rullstol och låsa upp bilen. De kollade inte direkt mindre då de såg mig lasta in min rulle i bilen och köra iväg.

Enligt deras fördomar om handikappade så körde förmodligen inte en rullstolsburen man en jänkebil. Nu när jag åter har köpt en amerikanare ska det bli kul att se hur folk reagerar nu när snart tio år har gått. Jag undrar om människor har mindre fördomar än på den tiden?

Svar på tråden: Angående reaktioner

Den var bra!

Skrivet av  Hönan Agda
...och folks fördomar skulle då åtminstone jag tro är som förut...gissa om en del blänger när vi parkerar på handikapp-platser...tills rullisen kommer fram ;-)
Kanske man måste se ut på ett visst sätt för att ha rätt att stå där..thi hi...