Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Länsrätten

Skrivet av RMB-mamma
Imorgon ska jag ringa och kolla min överklagan som legat där 14 månader.Hoppas verkligen att jag får rätt.Det handlar om 1500/m på ett ungefär.Att det ska ta sådan tid.Tydligen ligger min överklagan på samma avdelning som sköter akuta omhändertagande av barn och psykfallen som hamnar i kvällspressen.Dessa går naturligtvis före,men ska man verkligen blanda dessa fall?Jag kan få vänt till dödagar,speciellt när psykvården i princip är bortsparad.
Jag har i alla fall fått mitt läkarutlåtande i veckan som var.Försäkringskassan är förhoppningsvis snabba,jag har kopierat samma ansökan som jag lämnat för ett år sedan.
Blev mycket förvånad när jag läste på läkarutlåtandet att dottern utreds för fjättrad ryggmärg.Jag vet att vi pratat inkontinens och ev operation,men detta missar man bara inte.Undrar vad jag får höra när vi ska till avdelningen på fredag.Hennes op-ärr blev som ett skavsår för ca 2 veckor sedan.Ingen infektion men fuktigt.Skolsköterskan tittade efter det vårdc.Nu har det kommit väldigt lite blod,men är fortfarande inte något öppet sår.Någon som har varit med om detta?Hur är läkningsförmågan i ärrvävnad?Har fått lite olika svar.
Vi har höstlov här och det är gården/träffstugan som gäller.Tur är väl det.man kan ju inte ta ledigt.Det blir tufft ändå runt jul och nyår,den infaller helt fel.
Svar på tråden: Länsrätten

Hoppas du vinner

Skrivet av  peter56
Hoppas du vinner när ert fall väl kommer upp i Länsrätten. Det är bra att du har vågat överklaga, om fler gjorde det skulle Fk inte få så många chanser att ta beslut på lösa grunder.

Så över till skavsår. Operationsärr har jag inte haft problem med. Men däremot har jag haft bekymmer med andra ärr på ben och fötter. Den stekheta sommaren 2003 hade jag ofta kortbrallor på mig. Jag hade inte tänkt på att sätet på rullstolen skavde mig i knävecket. Resultatet blev i alla fall ett rejält skavsår och det tog flera månader för detta att läka.

Samma sommar fick jag även en blödning på min ena stortå då jag satt barfota och slog i tån i porten till mitt hus. Även denna skada tog lång tid att läka.
 

Artiklar från Familjeliv