Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förbaskade snö

Skrivet av peter56
Den här dagen blir ingen lek med all denna snö. Först att ta sig från mitt hus fram till bilen. Därefter ska bilen också sopas så att jag ser något när jag ska köra. Att sitta i rullstol och sopa snö och skrapa bilrutor är inte enkelt.

Jag hatar vintern ännu mer idag.
Svar på tråden: Förbaskade snö

Förstår att du hatar snön

Skrivet av  Hönan Agda
...som måste fixa allt själv,ta dig fram sopa av bilen m.m. själv har jag världens nackvärk...ville att dottern också skulle få ha lite mys med all snö som kommit. Permobilen fastnade precis nedanför rampen och jag skottade och sköt på...blev en vacker snölykta i gårkväll iaf och i kväll grillade vi korv precis utanför ytterdörren :-0 Nu hoppas jag på att den försvinner så jag orkar med februari också!
 

Och jag måste

Skrivet av  peter56
Och jag måste ju ut även om det är ett sånt busväder som vi hade igår. Det tog mig en halvtimme med rullstolen att ta mig från min lägenhet fram till min bil p.g.a utebliven snöröjning. Normalt sett tar det ett par minuter.

Men det var ju bara att kämpa sig igenom snön, jag skulle ju till jobbet. Även jag måste ju till arbetet för att försörja mig. Dessutom har jag naturligtvis ett ansvar mot min arbetsgivare och jobbarkompisar att infinna mig även när det är busväder ute.

Men när jag kom till jobbet igår så sa min chef att han inte hade räknat med att jag skulle dyka upp. Sedan kallade han mig "äckligt plikttrogen". Det semare tog jag som en komplimang.