Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Anmälde taxichauffören

Skrivet av RMB_mamma
I början på veckan åkte dottern hem med en chaffis som nog var minst 50 år och var gråhårig.Det var en man.Det började med att hon frågade vilken radiokanal han lyssnade på.Efter det frågade han efter hennes föräldrar och vår ålder samt musiksmak.Sen gick det över till samtalsämnen som hur gammal hon var,pubertet,mens och om hon snart skulle vara gammal nog för att "hänga på gården" på kvällarna.Han skulle försöka få dessa körningar.VA!!!!!
Jag klarade inte av att ta diskutionen förren dagen efter.Anmälde chauffören till färdtjänsten på morgonen.
Jag tror inte att han kommer att bli förbjuden att köra barn,tyvärr.Har sagt att hon inte får åka med honom igen,ifall det skulle hända.Har sagt åt henne att sitta bak,men hon glömmer det.
Någon som varit med om något liknande?
Svar på tråden: Anmälde taxichauffören

så hemskt

Skrivet av  lisa
Bra och klart att du skulle anmäla honom. Anmäl det till kommunen också eftersom de är de som också är ansvariga för färdtjänsten. Kanske är han "bara" korkad, men det låter mycket oroväckande att han för sådana samtal i sin roll som taxichaufför. Med barn får man inte ta några risker, så han borde inte köra barn och unga överhuvudtaget, man blir verkligen rädd när man hör sådant här.
 

Bra att...

Skrivet av  Hönan Agda
du anmälde! Vi har också haft lite funderingar om en chaufför, inte riktigt så illa som i din dotters fall men dottern tycker han känns närgången när han lyfter henne...Vi har väl också känt lite "pedofilvarning" när han sagt att han ska visa henne världen, frågat om hon vill ha en puss...till saken hör ju att dottern är snackglad och tillmötesgående mot alla! Man vill ju som vuxen inte heller tro så illa om nån i småstad.

Hoppas ni slipper DEN chauffören nu!
 

Helt rätt att anmäla

Skrivet av  lene på besök
och att ställa krav på kommunen att deras taxi ska vara kollad precis som dagis personal.
det har jag gjort och fick ett stort frågetecken till svar handl hade aldrig tänkt i dessa jämnförelse banor,,,där ser man ,,Att taxi ska vara ok liksom dagis är ett rättvisekrav tycker jag ,
 

Artiklar från Familjeliv