Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blev sur (långt)

Skrivet av peter56
I veckan råkade jag ut för en händelse som gjorde mig rätt sur. Jag har ju tidigare berättat att min hund har avlidit. Med anledning av detta så har jag varit i kontakt med hans uppfödare för att höra mig för när hon har nästa valpkull på gång.

Jag fick ett svarsmail där hon beklagade Isaks bortgång men tröstade mig med att han hade haft ett bra liv och att han blev näst äldst i sin kull. Samtidigt fick jag ett besked om när nästa kull är att vänta. Så långt var ju allt gott och väl. Men i nästa stycke av sitt brev så ifrågasätter uppfödaren om jag som sitter i rullstol verkligen kan ta hand om en liten åtta veckors valp.

Nu blev jag som sagt sur, jag hade _kanske_ förstått hennes inställning om hon inte kände mig. Men hon skrev ju själv att min Isak hade haft ett bra liv hos mig så hennes resonemang haltar. Resultatet blev i alla fall att jag blev så pass sur över det svar jag fick att jag började kolla efter valpar hos någon annan kennel.

Och i veckan hittade jag på "min" rasklubbs valpförmedling en valpkull som var precis nyfödda. Jag tog då per mail kontakt med denna uppfödare och presenterade mig själv. Jag berättade om min hundvana men även om att jag sitter i rullsol. Dagen efter fick jag ett trevligt svar där hon tackar för min trevliga presentation av mig själv och att jag är välkommen att besöka denna kennel om cirka en månad för att välja valp.

Gissa på vilken kennel jag kommer att köpa min nästa hund? Självklart väljer jag att köpa min hund där inte rullstolen ses som ett hinder.
Svar på tråden: Blev sur (långt)
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv