Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad gör ni med era barn på dagarna?

Skrivet av Sofie och Ronja + sprattelgumma Bf 28/3
Ni som fortfarande har barnen hemma och inte på dagis eller skola tänker jag framförallt på. Har själv en dotter med en sent upptäckt höftledsluxation, hon är snart fyra år och går efter lång behandling (drygt två år) med hjälp av rullator men våra förhoppningar är att hon efter lite träning ska klara sig bra själv.

Anledningen till att jag frågar inne hos er är att jag undrar hur ni sysselsätter er med era barn på dagarna, vi går mycket på öppna förskolan och till lekplatser men jag ser aldrig något annat rörelsehindrat barn eller barn med något annat handikapp heller. Det är svårt för Ronja att hänga med sina jämnåriga i allt och för mig och säkerligen för henne med hade det känts bra om hon hade fått träffa andra barn som är i en liknande situation.

Kanske är det så att för många finns det föreningar och liknande att gå med i och att de då annordnar många aktiviteter? För oss finns ingen förening att gå med i eftersom att hon inte passar in i någon.
Svar på tråden: Vad gör ni med era barn på dagarna?

Ingen som vill svara?

Skrivet av  Sofie och Ronja + Bf 28/3
Jag vill verkligen ha tips:)
 

Kanske ,,,

Skrivet av  RMB-mamma
är det så att de som skriver här har barn som går i skolan och på dagis?Min dotter är på väg in i den "underbara" puberteten.Hon har aldrig gått på dagis.Jag var flitig besökare på Kyrkis,alltså kyrkans öppna förskola.Den kommunala var ett enda kaos.Jag hade sedan tre vänninor som fått barn samma år,varav en fortfarande är hemma mycket på dagtid.Med detta menar jag att vi träffades mycket.Men sen var det sjukgympa,vattengympa och en och annan träff med mammor med barn med liknande handikapp.De flesta barn går ju på dagis,så man fick vara aktiv själv med att hitta på saker.
Hoppas du får något mer svar.Hoppas ni haft en bra jul.
 

Artiklar från Familjeliv