Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rullstolsdans(långt)

Skrivet av helena med Tove+4till
Hej!Måste bara få berätta vad kul jag och Tove hade i onsdags.Vi var på rullstols dans för första gången och det var så roligt att vi nästan inte ville sluta.
Efter 40 minuters dans var vi båda helt slut ,men det första hon sa när vi hämtat oss lite var:mamma vi kan väl åka hit alla gånger som det är.
Tove är 4 år och var den absolut ynsta som var med de andra var 10 år och upp till vuxna, men hon trivdes.
Vid fråga om hon inte ville dansa med de icke rörelsehindrade barnen istället sa hon att ,nej vet du det är så roligt här där jag är som alla andra.....

Tove har Artrogryphos och kan gå lite,men orkar inte hur länge som helst,så hon hade gärna fått vara med i barn rytmikgruppen och varvat rulle och vanlig dans.
Vi ska åka och titta på det också ,men hon känner sig mer uttittad och är ganska trött på alla frågor om hennes handikapp i nya grupper.
Irullstols dans gruppen var det ingen som ens undrade varför hon var där ,det var så självklart.Att hon sedan var minst och många tittade extra på henne var inget som bekom henne där, hon märkte det nog inte ens.
Svar på tråden: Rullstolsdans(långt)

Va kul!

Skrivet av  Tyra
Låter som en höjdare tycker jag! Vi dansar också men hemma hos oss bara. Man blir så himla glad när man hittar dom där sakerna som verkligen, verkligen går hem hos sitt barn tycker jag.
Tyra
 

Ja jättekul

Skrivet av  helena med Tove+4till
vi startade också hemma,men ville ha lite mer svängrum......
 

Härligt att höra!!

Skrivet av  Nyfiken
Vad roligt det lät att dansa rullstolsdans, man blev riktigt glad när man läste ditt inlägg.
Vad har ni gjort det någonstans?
En helt annan fråga...har du fyra barn till och vilken ordning i barnaskaran kommer isåfall Tove??
 

Vi går på danskurs

Skrivet av  helena med Tove+4till
i Kristianstad, Ingvars dancing team heter klubben och där har han en sektion som heter ingvars rullstolsdans klubb.
Ja, jag har 4 barn till....
Tove är nummer fem och enda flickan.
Titta i min info så finns åldrar och lite annat där.
 

Rullstolsdans

Skrivet av  Stillad nyfikenhet
Det var lite långt bort med tanke på att vi bor i stockholm...härligt att höra att du har så många barn. Jag tror att syskon är ibland det bästa man kan ge sina barn och det kan kännas ännu viktigare när man har barn med handikapp. Jag tror att det "avdramatiserar" det hela lite, speciellt för omgivningen, om de finns med i en stor familj, men sedan gäller det ju att orka också, men det verkar ju du verkligen göra.
 

Artiklar från Familjeliv