Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite skryt

Skrivet av peter56
Jag tillhör ju egentligen rmb-sidan men har gästspelat här ibland. Har bl.a skrivit till Maja om min Minicrosser.

Jag ville bara skryta och tala om att jag har klarat av att lägga in en bild i min info. (Ganska dålig bildkvalitet. Bilden tagen med firmans gamla digitalkamera). På bilden sitter jag just på min Minicrosser. Egentligen är ni väl inte intresserade. Men jag är ingen "hacker", så jag är stolt över att ha fixat att ändra storlek på bilden och lägga in den.

Glad sommar på er alla!
Svar på tråden: Lite skryt

Grattis!!

Skrivet av  Maja
Det är ju inte dåligt att trolla in en bild i info´t, är inte riktigt haj på sådant alls! så klarar man det så har man absolut rätt att skryta!!!
Jag ser att Du och Lovisa har likadan färg på era scootrar.
På tal om scooter, ringde försäkringsbolaget idag, vår nya scooter kostar ju betydligt mer än den gamla, så vi behövde ju höja värdet i försäkringen, men ack, hon visste inte riktigt hur denna skulle klassas, skulle kolla och återkomma. Ska man föräkra den som en moped? Har du någon koll på detta?
Är tillbaks på jobbet efter tre underbara, men ack så korta, semesterveckor!
Ups, nu kommer alla barnen på besök!!! Hörs igen!
 

Elrullstol

Skrivet av  peter56
Jag har min scooter försäkrad som en elrullstol. Folksam har försäkringar för detta. Jag betalar
300:-/år för en helförsäkring för min Minicrosser. Jag behövde bara ringa ett enda telefonsamtal för att fixa detta, inga problem alls.

Mer information kan du få på Folksams hemsida.

När det gäller färgen på min Minicrosser så är det så att mitt landsting hade tydligen köpt ett antal Minicrosser med den här färgen. Och de stod i deras lager. Om jag hade önskat någon annan färg så hade jag fått vänta ytterligare. Och det hade jag absolut ingen lust att göra.

F.ö trivs jag ännu jättebra med min scooter. Nu när det har varit så fint väder så är det jättemysigt att sätta sig på den bara för att ut och åka och titta på folk. Klädd i kortbrallor och t-shirt och känna "fartvinden" blåsa i ansiktet, trevligt :-) Även för mig som har bil är det en "höjdare". Man upplever ju folkliv och naturen på ett helt annat sätt när man åker på den. Fast det är klart, det hade ju inte varit så tokigt om den hade gått i kanske 30 km/h i stället för 15 km/h.

Det känns lite larvigt när man kör med full gas och det kommer smågrabbar på cykel och kör ifrån mig så det står härliga till.

Ha en fortsatt trevlig sommar, och hälsa din dotter att det är osmart att åka barfota på scootern. Jag har plåster på min högra stortå igen :(
 

1,253:-/år...

Skrivet av  Maja
Redan tisdag och tillbaks igen...
If ringde precis när jag skulle gå igår, jag fick ett pris på försäkringen, den skulle klassas som golfbil och kosta 1,253:-/år, snacka om skillnad mot 300:-/år.
Får nog ta och kolla över våra försäkringar....
Vi har känt oss lite låsta till If för vi har Lovisas barnförsäkring där, som tecknades långt innan hon fick/eller visade sin sjukdom. Tror att det är svårt att få en barnförsäkring i ett nytt bolag nu när vi vet, men ska kankse ska kolla runt! Ska absolut ringa folksam!
Jag får nog hålla med att det är tråkigt att den inte går lite snabbare, vi hade ju tänkt att ha den som en "cykel", dvs när kompisarna cyklar kör hon scootern, men det är ju inte roligt att alltid komma på efterslänten, eftersom hon alltid gör det annars, men tjejer kanske är lite lugnare på sina cyklar, inte för att jag var det som liten....
Nu tillbaks til mina härliga sommarhögar med papper..
sedan får det nog bli bad i eftermiddag, underbart sommarväder här, ha det så gott!!

 

Oj!

Skrivet av  peter56
Ja där kan man verkligen snacka om prisskillnad för försäkringen. Nästan lite chockartat.

Ha det bra med bad osv. medan jag jobbar!
 

Artiklar från Familjeliv