Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående träning!!

Skrivet av Ida m. Felicia
Jo, när får man börja träna igen... Jag fick mitt träningskort i förrgår... Jag har inte varit på efterkontroll, avslaget är så gott som borta... Vågar jag börja träna? Tänkte börja köra några rygg och medelpass,hur skulle ni gjort??
Är väldigt träningssugen... Känner mej lixom större nu än när jag var gravid, antagligrn för att då hade man en ursäkt för magen.. =)
Svar på tråden: Angående träning!!

Vänta!

Skrivet av  Annette med Philip&Melina
De rekommenderar att man inte ska börja träna förräns man har varit på efterkontrollen.
 

åååååhh va tråkigt

Skrivet av  Ida m. Felicia
Blir så frustrerad av å inte få träna... Det är ju länge kvar, ska på besiktning den 2/10..
 

Jag...

Skrivet av  Mia & Therese 1/7
...började träna när Tea var ung. en månad. Först gick jag på Friskis & Svettis baspass (utan hopp) några gånger, men nu går jag på medelpassen.

Börja träna du, nån efterkontroll har då inte jag varit på än... Om det inte är nån "extremsport" du tänker hålla på med, menar jag. Går du tex på F&S medelpass kan du ju bestämma själv hur mycket du tar i...

Lycka till!!
 

amning?

Skrivet av  matilda
Hur funkar det med amningen och lilla bebisen? Hade/har du Tea med dig? Jag är rädd att det aldrig skulle bli av med träningen för att Ludvig skulle vilja äta precis då, osv. Hur är det med amningen, påverkas den av att man tränar?
 

vi..

Skrivet av  Mia & Therese 1/7
...har haft tur eftersom Tea gärna dricker från flaska också. Jag brukar pumpa ur, och då klarar hon sig bra hemma med pappa...
Fast ibland tar jag med henne också, oftast brukar hon sitta lugnt i sin bilstol och sova i ett hörn av jympa-lokalen (trots den höga musiken och allt hoppande...).

Annars tror jag inte amningen påverkas på nåt sätt, däremot kan jag ju säga att jag mår jättebra av att ha kommit igång med träningen. Har inte alls ont i ryggen längre (som jag tyckte att jag började få några veckor efter förlossningen), och så orkar man ju mycket mer när man har bättre kondis...

Fast, ett problem är ju förstås när man ska göra övningar liggande på mage och vattenmelonerna är i vägen... (och mjölken sprutar åt alla håll...);-)
 

Artiklar från Familjeliv