Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående blöjbyten nattetid

Skrivet av jane m lillkillen 020813
Hur gör ni med blöjbyten nattetid? Byter ni varje gång era små vaknar eller bara när de skriker? Vi byter före varje amning eftersom jag inte vill väcka honom sen när han somnat vid bröstet. Ibland känns det dock lite onödigt varje gång han vaknar, men samtidigt vill jag ju absolut inte att han ska behöva ligga med smutsig blöja.
Svar på tråden: Angående blöjbyten nattetid

Efter amning

Skrivet av  matilda
Ludvig brukar vakna en gång per natt och då byter jag efter att han har ätit. Han bajsar ibland när han äter och då är det retligt om man just bytt blöja. Han brukar somna om ganska fort, även om han hunnit somna vid bröstet (vilket dock inte händer så ofta).

Det har hänt att han har sovit hela natten, och då har jag ju inte bytt men det har gått bra ändå.
 

Byter inte varje gång!

Skrivet av  Ida m. Axel 001111 & Kalle 020812
...eftersom det ofta är väldigt tätt mellan målen. Så om jag har bytt helt nyligen och han vaknar igen så kollar jag bara att det inte är bajs, och att blöjan inte är jättekissig (det är den ju sällan om man bytte för en timme sen). I så fall byter jag, annars inte.
 

Olika..

Skrivet av  Åsa & Lucas 020608
Ibland byter jag först på morgonen, men oftast byter jag en gång per natt. Lucas bajsar aldrig i blöjan nattetid.
 

Byter inte!

Skrivet av  Monika med Tilde 12/7
Om hon inte bajsat eller blöjan är väldigt blöt! Annars så byter jag när hon vaknar för första riktiga morgonmålet, vid 8-tiden. Sedan när de sover hela nätterna byter man ju heller inte förrän det är morgon... Så Tilde har samma blöja i 8-9 timmar på natten, oftast.
så småningom kommer det ju att bli ännu längre emellan, mina stora barn har sovit 10-12 timmar i sträck över natten och fått ny blöja på morgonen.
Tilde kissar oftast inte så mycket på natten heller, faktiskt. Brukar inte vara nån överfull blöja ens vid 8 tiden, däremot sedan vid 11 så väger den ett ton ungifär:)
 

Byter inte

Skrivet av  Vickan
Om hon inte vaknar och är irriterad av full blöja (vilket aldrig hänt) eller om hon bajsat utanför.
 

Byter inte!

Skrivet av  **Mia mIza 1/6**
I början kunde jag byta när hao vaknade för mat vid halv6 på morron, men inte nu,,,orkar inte masa mig upp och så somnar hon ju efter amning..dessutom bajsar hon nästan aldrig på natten, utan hon gör det på morronen när hon ligger och sträcker på sig, inte behöver du väl byta flera gånger på natten heller...om han bara har kissat lite så överlever han nog nån timme..(fast i början vill man ju vara noga)
 

Artiklar från Familjeliv