Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

amningstider..

Skrivet av Jösse med Sebastian 28/8
Hur ofta ammar era barn??
Sebastian ammar minst varannantimma, på natten kan det gå 3 timmar emellan. Känner mig helt utsliten av allt ammande redan.
Som tur var tyckte sköterskan på BVC att vi skulle börja med napp så jag fick lite lugn och ro ibland (eftersom han även ofta bara har en halvtimma mellan målen..)...
Det här med amningen är ju lugnt värre än förlossningen *suckar*.

Svar på tråden: amningstider..

Jag ammade ännu oftare i början

Skrivet av  Anna Maria med Li
sen fick jag ett jättebra tips som har funkat för mig.

Jag drog ut på amningstiderna successivt. Började med att förlänga med fem minuter innan jag gav henne bröstet och sen blev det längre och längre, nu äter hon med 3 timmars mellanrum på dagen och sover tom 5-8 timmar på natten.
 

Helt normalt!

Skrivet av  på besök
Se det som positivt att han vill suga ofta, för då suger han ju igång en bra mjölkproduktion hos dig! Det är faktiskt mycket värre med sömniga bebisar som inte orkar suga ordentligt, de kan fort tappa i vikt.

Det är normalt att de vill suga nästan jämt de första veckorna, efter två månader brukar det vända och då behöver du inte alls amma lika ofta.
 

Har det precis likadant som dej!

Skrivet av  Patricia med Robin 020629 & Anthon 010601
Så jag kan bara säga att jag förstår dej, lider med dej o håller med dej om att amning är hemskt i jämförelse med en förlossning!!!
 

2 timmar

Skrivet av  Anna-K & Caroline 020520
mellan målen under hela dagen. Hinner ingenting! Ett tag så sov hon inte nåt under dagen, men nu kan hon ta en lur på en timme. Jag har det bättre än dig vilket jag tycker är skönt. Jag skulle inte fixa att hon åt var tredje timme på natten. Jag har lyx!! Hon sover i åtta timma på raken. Skulle inte vilja byra för nåt!! Hoppas att det ändrar sig för dig.
 

Artiklar från Familjeliv