Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Anna med Liva!

Skrivet av Jenny (Jimpa) m. Alfrida 22/6 & 2 till
Fy vilken vecka du verkar ha haft på alla de sätt och vis =(!

Jag läste längre bak om din föräldragrupp. Ville bara skriva att jag känner igen det där precis från när min första var bebis. De andra mammorna satt med sina "snälla" barn i knät, medans jag fick gå runt och "skaka bebis". När han blev lite större fick man packa hela skötväskan full med leksaker för att roa honom den där timmen. Och när han sedan började krypa fick man ägna timmen åt att jaga honom runt rummet och under bordet så att han inte skulle riva stället. Mitt andra barn satt däremot oftast och sov i babyskyddet under hela föräldragruppen. Då var det jag som hade ett sådant där "snällt" barn.

Enligt min erfarenhet är det en sådan skillnad på barn och barn och skillnaden i "jobbighet" för föräldrarna kan vara flera hundra procent. Har man inte haft ett sådant där viljestarkt och aktivt barn går det nog inte att förstå vilken skillnad det är. Som tur var förstod vår BVC-sköterska. Vi fick väldigt mycket stöd från henne. Det jag kan säga så här i efterhand är att det ändå är en ganska kort tid det är så här. Jag skickar många sympatikramar till dig och hoppas att lillan låter dig sova i natt.
Svar på tråden: Anna med Liva!

Tack...

Skrivet av  Anna m Liva 23/5
Nästa vecka blir nog en bättre vecka. Se till att städa undan hemma nu så kanske vi ses på nästa fika ;)
 

Artiklar från Familjeliv