Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

amningste!

Skrivet av Milla och Elvira 24/8
Läste inlägg om kolik och gaser och amningste från Minimundus, så jag tänkte bara "dela med mig" av mina erfarenheter... Jag började dricka amningste redan på BB för att mjölken skulle rinna till. För några dagar sedan så tog teet slut och jag hade inte möjlighet att köpa nytt. Min lilla tös förvandlades då från en nöjd liten kicka till en liten gnäll-spik med mycket ont i sin mage. Efter att ha gått igenom allt vad jag ätit (utan att komma på något direkt olämpligt) så kom jag på - teet! (fast samtidigt så var jag skeptisk - inte kan väl sånt funka). Men i allafall, igår åkte jag in till stan och köpte nytt te, och i natt så sov kickan sina fem timmar på natten för första gången på säkert en vecka. Hon verkar heller inte ha så ont i magen längre... "Tro det om ni vill", men det skadar inte att försöka!! Dessutom - ni behöver inte beställa via Minimundus, köp te med anis, kummin och fänkål i hälsokostaffären bara! Ha det gott!
Svar på tråden: amningste!

Fråga

Skrivet av  Mikka69 och Theodor 17/7
Hur ofta dricker du teet? Efter varje amning?
 

På morgonen och kvällen

Skrivet av  Milla och Elvira 24/8
Men du kan dricka det hur ofta du vill, tror jag!
 

Jag dricker också

Skrivet av  Åsa & Lucas 020608
Men gör själv hemma på fänkål, anis och kummin. Jag tycker det är bra och Lucas blir bättre i magen. Jag gör ca en liter och dricker under dagen.
 

Ja det är toppen!

Skrivet av  Anna-Carin (Annisen) med Emma 991201 & Pontus 22/6
Brukar oxå dricka det...
Jättegott är det oxå både kallt och varmt ;-)

Kan säga att även min dotter brukar klaga på ont i magen då och då. Men nu vill hon sitta och mysa brevid mig med en egen kopp i handen!
Hon älskar det här teet och har inte klagat på magen en enda gång på ca 3 veckor!!
 

Artiklar från Familjeliv