Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Amningsfråga!

Skrivet av Birgitta&Matilda16/3-01+Alice28/6-02
Hej allihop! Alice har på sistone börjat dra så i bröstvårtan när jag ammar. Hon vänder bort huvudet så hela bröstet blir en meter långt:-) Det gör jätteont. Fler som gör så?
Min andra flicka gjorde så, men då var hon ca 5-6 månader, och av den anledningen att hon var intresserad av t.ex TV.n och vände bort huvudet för att kolla.
Svar på tråden: Amningsfråga!

Isak gör så

Skrivet av  Katarina m Isak 15/6
när han hör någon av storebrorsornas röst och gärna vill se vad de håller på med :o) Ajjj... det är inte så skönt nä... Eller så ibland när han inte är så jättehungrig så släpper han bröstet hela tiden och tittar upp på en med ett supersmile... det är ju lite trevligare då...:o)
 

Min Isak också

Skrivet av  Janna m Isak 22/6
Han gör så när han egentligen har ätit klart. Då biter han tag och drar. Fy, vad ont det gör! Så nu får han inte ligga kvar och snutta när han ätit färdigt. Jag känner mig jätteelak men det funkar liksom inte. (Fast han får ju ligga kvar i famnen även om jag stoppar undan brösten)
 

Samma här

Skrivet av  Lotta med Vilgot 13/6
Vilgot gör också så och då slutar jag också att ge honom mat. Ibland testar jag andra bröstet istället men då brukar han kräkas upp det extra han fick i sig.
 

Artiklar från Familjeliv