Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

andra sprutan

Skrivet av Maud m Angelica 5/6 & 2 till
var vi och tog igår. Läkarundersökningen som var först gillade hon inte alls, händer som klämmer på magen och bråkar med småbena... usch! Hon sa ifrån också, skrek som bara den så när läkaren lade henne på mage för att se om hon lyfte på huvudet var hon så arg så hon lyfte hela överkroppen och rumpan. Hon stödde alltså på raka armar och stod lite framåtlutad på knä. Både sköterskan och läkaren började nästan skratta att hon var så stadig. Men.. är det inte så att när man är arg blir man stark =)

Ett sprutstick efter den läkarundersökningen var förstås ingen hit men det gick över snabbt och snart gjorde hon bubblor med munnen igen. Hon verkade ha lite ont i sticket igår kväll för hon skrek mer än vanligt och nu på morgonen hade hon lite feber.

Hon var vid 5 1/2 månad 66 cm lång och vägde 7085 gram. Hur stora är era amåttingar nu?
Svar på tråden: andra sprutan

nästan..

Skrivet av  **Mia m Iza 1/6**
lika stora...Iza fick sprutan i fredags och då vägde hon 6940g och 65 cm lång...hon sa inte ett pip när hon fick sprutan, men var gnällig och lite febrig på lördan, sköterskan trodde mig inte när jag sa att Iza kunde sitt, hon -
en inte själv utan stöd väl??Då satte jag henne på skötbordet och hon satt som en lite buddha!!
Läkarundersökning ska vi göra om en dryg månad
 

se där

Skrivet av  Maud m Angelica 5/6 & 2 till
nästan lika gamla och nästan lika stora =) Angelica hade just trillat precis under tjocka strecket nu på vikten.

Haha, en liten buddha.. det var en bra liknelse! Ungefär så ser Angelica ut när hon sitter också =) Fast hon sitter ju inte så stadigt att jag vågar lämna henne än.
 

Iza..

Skrivet av  **Mia m Iza 1/6**
har legat precis under mittenstrecket på längd och vikt hela tiden..Iza sitter helt själv nu förtiden och leker iaf 10min, hon är så söt, hon satt nyss och tittade på sig själv i spegeln, fast visst håller man ett vakande öga, för det händet att hon tippar
 

ja dumma läkaren

Skrivet av  Annika med Robin30/5 o Michelle-00
Barn gillar ju inte att bli klämda på *s*

Min lille Robin ska till BVC på onsdag men vid 5 mån vägde han 6300g och var 63cm lång. (han är premis med vägde 2440g och var 5cm vid födseln)

Men han har inte ens fått sin första spruta än, pga att han har varit konstant förkyld i 3 månader nu, men vi ska ta ett alvarligt snack med läkaren i morrn, jag misstänker att han har infektionsastma, och min bvc sköterska tyckte det lät vettigt med, han har redan fått inhalera 2 ggr.

Men enligt henne kallar man det inte infektionsastma innan de fått inhalera fler gånger (löjligt)
 

hihihi

Skrivet av  Ida m Felicia 23/7-02
jag diggar ditt tangentbord... Var Robin verkligen bara 5 cm lång när han föddes, lite väl litet va?? hehe
 

åhhhh att jag aldrig lär mig!

Skrivet av  Annika med Robin30/5 o Michelle-00
det är så här med tangentbordet!
Vissa siffror funkar på vanliga tangentbordet och andra på det numeriska, men jag kollar ju aldrig om siffrorna kommit med, tycker jag borde lärt mig vilka som funkar nu.

Nja 5cm är väl lite väl kort även för en premis kanske ! *s*

45cm var han ju!
 

:-)

Skrivet av  Maud m Angelica 5/6 & 2 till
hihi, jag tror jag vet vad du ska önska av tomten <:-)=
 

Ojdå!!

Skrivet av  **Mia m Iza 1/6**
hoppas ni får nån rätsida om det är infektionsastma.
Han börjar växa till sig lillkillen!
jag har en bekant som i höstas fick barn och den flickan vägde bara 2350g å var 46cm efter fullgången tid.
 

förkyld

Skrivet av  Maud m Angelica 5/6 & 2 till
i tre månader, det låter inget vidare. Hoppas de reder ut det där med infektionsastman oxå!
 

Vi också

Skrivet av  Camilla & Nathalie 14/6-02
Nathalie fick också sin andra spruta igår men hon sa inte ett ljud. Hon var helt upptagen med att leka med sin favorit leksak.
Hon är nu 5 månader och är 68cm och väger 8670g.
 

var

Skrivet av  Maud m Angelica 5/6 & 2 till
in och kikade på Nathalies hemsida. Vilket litet charmtroll =)
 

Också spruta

Skrivet av  Linda m. Albin 10/6
Vi var också och tog andra sprutan igår. Det gick som förra gången, han reagerade bara på själva sticket sen var allt bra. Men på kvällen var han gnällig inget passade åt herrn. Nu på morgonen är allt som vanligt igen.
Abbe vägde 8315g och var 69,5 cm lång.