Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående att sova hela natten

Skrivet av Sara med Tyra
när är det egentligen "ok" att vänja av barnen med att äta på natten? Jag läser om barn som är typ 1,5 år som fortfarande äter på natten och får lite panik, först trodde man ju naivt nog att de sov hela nätterna när de är tre månader. Har läst om Anna Wahlgrens sova hela natten-kur men vet inte riktigt. Vår dotter Tyra är tre månader och vaknar ca 3 ggr per natt och jag har väl tänkt att det där kommer ordna sig av sig självt så småningom. Tyra somnar inte förrän vid tolv, ett och vaknar vid sju åtta på morgonen. När börjar
Sen undrar jag; när på kvällen somnar era barn???
Vad är era erfarenheter????
Svar på tråden: Angående att sova hela natten

Vi har gjort den kuren och

Skrivet av  Anna Maria med Li 24/5
Li sover hela natten, sen hon var 4 månader gammal.
 

Oskar somnar

Skrivet av  Jenny med Oskar
oftast vid 23 och brukar vakna inte förän vid 7-8 så har det varit den senaste tiden iallafall, men så fort man tror man har en rutin så ändras det säkert :)
han är 3 månader nu.
 

Det har varierat...

Skrivet av  Sussie med Oliver 020616
... fram till han var drygt 4 månader varierade det mycket hur ofta han vaknade och på vilka tider. Sedan några veckor somnar han vid 21, vaknar och äter mellan 3-4 nån gång för att vakna för dagen vid 7-8 på morgonen. Helt ok tycker jag.
 

Rebecka

Skrivet av  Rebecka (med mamma Annika)
somnar med oss när vi går o lägger oss. Ofta sent tyvärr...runt 22-23-tiden.
Fast sen sover hon hela natten & vaknar mellan 7 & 13(!) för frukost.
 

Fel nick *imt*

Skrivet av  Annika med Rebecka 020820
ssss
 

Katastrof just nu!!

Skrivet av  Annette med Philip&Melina.
Melina har varit jätte lätt att få att somna och har ibland sovit hela natten eller vaknat 1gång, men den senaste veckan har hon bökat hela natten. Hon vill inte sova på dagen eller på kvällen och på natten vaknar hon till ca 1ggr i timmen, vill egentligen ingeting, för hon är inte hungrig. Antagligen är hon inne i någon fas (hon blir 6mån nästa vecka).
 

Elvira

Skrivet av  Mallsing med Elsa-98 och Elvira 020730
somnar mellan 19 och 19:30. När jag går och lägger mig vid 23-tiden så tar jag upp henne och ammar henne utan att hon vaknar. Sen sover hon till 6-7 på morgonen.
 

Sebastian...

Skrivet av  Jösse med Sebastian 28/8
..somnar runt 21 tiden, sover i 5 timmar, sedan börjar ätandet varannan timma tills runt 9 tiden då han vill upp och hitta på nått :-)
 

Anton..

Skrivet av  Marie med Anton 020605 + 3 till
...somnar vid 17.30-18-tiden å sover sen till mellan 7-9.00.
Äter 1 gång nån gång under natten, allt mellan 24-06.00, somnar sen om bums å sover igen gott.
Har sovit så här sen han var dryga 2 månader.
Men har sovit natten sen födseln, men blivit tidigare på kvällen bara.
 

Jossan sover vid 21,00

Skrivet av  Vickan m Elias -99 och Josefine 26/7
Och äter ca två ggr per natt. Inget som stör mig dock eftersom jag knappt vaknar.

Elias sov hela nätterna när han var ca 2 år. Vi fick avvänja honom.
Men jag kan inte direkt säga att det var för att jag inte fick sova (eftersom han skötte amningen på egen hand om natten =)).
Det var nog mer för att få tillbaka min kropp så att säga.
 

...alla verkar ha det så bra...

Skrivet av  Jo med Tor 29/6
jag har tydligen haft det förhållandevis jobbigt.
ja, faktiskt har jag kännt att jag nästan blivit tokig =D.
Tor har bara ätit och ätit, inte sovit vidare mycket på dan 1 tim kanske och ätit 5-6 gånger per natt när det varit som värst.
Nu har vi börjat med lunch puré en halv liten burk och en porion gröt på kvällen....sen en vecka (började med smakisar för tre veckor sedan) men det hjälpte inte heller först.
I natt fick jag nog och la mig på soffan så pappa fick sjunga godnattsång....då somnar Tor och sover till 9 i morse....
Så nu får pappa ta över.....inget mer tutt sutteri här..