Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barn stol? *lite bråttom*

Skrivet av Elena med Tea 25/7-02
Hej och glad påsk på er!

Vi skall till fjällen imorgon och jag kom igår på att det lär ju inte finnas barnstolar i stugan och vår är för klumpig för att ta med, inte har vi köpt den där billiga på IKEA heller, trots att vi tänkt på det många gånger *suck*
Tänkte att vi kasnke kör förbi IKEA på vägen, men jag tror inte det (någon som vet? Mellan Göteborg och Sälen?)
Jag kan inte komma till IKEA nu och sambon jobbar till 17:45 och IKEA stänger 18:00 idag *dubbelsuck*

Så kom jag att tänka på de stolarna som man fäster på bordet, finns inte de på Micro? Någon som vet?
Eller är Tea med sina 14 kg för tung för en sådan?

Det är egentligen min huvudfråga, vet någon hur stort barn som kan sitta i en sådan stol?

Eller finns det ett IKEA mellan Göteborg och Tandå dalen??

Jättetacksam för svar!
Påsk kramar
Elena
Svar på tråden: Barn stol? *lite bråttom*

Eh.. inget svar egentligen men

Skrivet av  Monica med Tintin 26/8
jag vet att det finns sådana stolar på Coop Forum, kunde inte maken sticka in där (om han har vägarna förbi förstås) och kolla hur tunga barnen får vara?

Vi har en sådan stol att hänga på bordet till vår son som väger 12 kg, annars sitter han gärna på vanlig stol och känner sig vuxen! Kanske kan funka en vecka?

En annan idé kan vara att kolla på vi föräldrars hemsida, lösen är barn har jag för mig, där borde finnas något stoltest...

Mycket mer svar än så har jag tyärr inte.

Trevlig semester i fjällen (lite avvis blir jag allt, även om vi redan haft vår vecka i Sälen)
 

Glad påsk på er med

Skrivet av  Malin med Tindra 020528
Tror inte att sen stol som hängs på bordet är någon bra lösning, inte ens som nödlösning.
Kan ni inte ta med er ett par stora tjocka böcker eller ev ett träskrin.
Tindra vägrar numera att sitta i en barnstol. Hon sitter på vanlig stol, har den sitsen som man spänner på en vanlig stol, men ibland har hon velat lyfta upp välling kartongen. Sedan sitter hon på den.

Tror det är bättre att ni försöker palla upp på en vanlig stol.

Tror att dom stolar man hänger på bordet tål max 10 kg (möjligtvis 15kg)

Ha en skön semester.

Kram
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Elena med Tea25/7-02
Jag har nu fått veta att det förmodligen kommer att gå att hyra på plats, annars får hon sitta på ens tor stol!
Tack igen :-)
 

Ikea finns i Örebro *IMT*

Skrivet av  Tussbrunn
d
 

ha det bra i fjällen

Skrivet av  Jenny med Ell aug-02
Jo det finns hängstolar på mikro jag har en därifrån
hon är inte för tung för en sådan.
 

LÅNA en på någon rest. i fjällen! *imt*

Skrivet av  Kia
d
 

Hej

Skrivet av  Tina m. Jacob & Oliver
Jag tycker en hängstol är en bra idé. Vi har en sån hemma till vardagsrummet. Oliver sitter i den varje dag. Nej hon är inte för tung. De är godkända upp till 18 kilo.

Trevlig resa