Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Leia har blivit storasyster.

Skrivet av Yllis m. Leia o. lillasyster 6/4
För en vecka sen idag kom lillasyster ut till oss genom akutsnitt.
Storasyster är väldigt kär i lillasyster men kan inte hålla sig från både ett och två tjuvnyp ibland.
Det lugnar sig väl med tiden hoppas jag.
Svar på tråden: Leia har blivit storasyster.

Jättegrattis!

Skrivet av  Ida m. Axel001111 & Kalle020812
Å vad roligt! Leia kommer säkert att lugna sig när hon vant sig vid lillasyster (här var det kaos i 3 veckor när Axel blev storebror vid 21 månader, sen lugnade han sig rejält, och jag har hört att det tagit ca 3 veckor även för andra 1-2 åringar att någotsånär "vänja sig" vid att vara storasyskon).

Många kramar och jag väntar med spänning på att se vad bebisen ska få heta!
 

Stora grattiskramar!!!!

Skrivet av   ulrika m hampus 020724
Det är svårt för små storasyskon att visa sin kärlek på ett ömt sätt och inte på ett ömt sätt...:))

Grattis och lycka till
 

Grattis grattis!

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Hoppas ni mår bra!!

Det lugnar sig säkert snart!

Kram!
 

Grattis på er !

Skrivet av  Jenny m Ella aug 02
Hoppas att allt lugnar sig snart. Det tar en liten tid tills allt är vardag igen storasyster vänjer sig snart. Mellan mina barn skiljer det exakt 4 år på dagen. Så Storasyster hade väntat länge, hos oss förekom det inga tjuv nyp i början men desto mer nu.Ha det bra.
 

Stort grattis

Skrivet av  Ango & Simone 020804
till lillasyster!
Klart att det blir ett och annat tjuvnyp ibland, men måste ju se vad syrran går för *ler*!

Kramisar
 

Grattis!

Skrivet av  Åsa med Ida 020820
Säger vi med! Mysigt med en liten bäbis igen kan jag tänka mig! Hoppas allt går bra för er och att storasyster snart hjälper till att byta blöja :)
 

Tack för alla grattis.

Skrivet av  Yllis m. Leia o. lillasyster 6/4
Storasyster har lugnat sig lite nu när hon börjat hos dagmammn igen. Tar väl ut aggretionerna där kan jag tänka mig :O)
Hon älskar att sitta med lillasyster i knät och pussa och gosa. Man blir alldeles öm i mammahjärtat.
 

Artiklar från Familjeliv