Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sängfråga

Skrivet av Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
Funderar på att byta från spjälsäng till vanlig säng. Ni som har bytt, har ni växasäng eller "riktig" säng?
Svar på tråden: Sängfråga

Vi har växasäng!

Skrivet av  Malin med Vanja-02 + bf 15/12
O den är så söt. Jag vet vänner som har en vanlig säng, o det tyclker dom är jättebra för då kan de ligga brevid sonen när han ska somna. Vi bukar, om hon inte somnar själv, sitta på golvet o vagga henne.

Funkar jättebra för oss, o så blir det ju inte en jättestor skillnad från spjälisen till en vanlig stor säng!
 

Vi har en växasäng...

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 17/9
...och vi får plats att ligga brevid Casper och läsa en saga o natta honom, man kan vika benen över fotändan så "får man plats". Jag har till och med somnat i hans säng när han varit sjuk och sovit oroligt....
 

vi bytte när Tindra

Skrivet av  Malin med Tindra 020528
var precis fyllda ett och då blev det en växasäng. bara för att vi just nu inte har plats med en "vanlig" annars hade det blivit det ist.
 

Växasäng *imt*

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
imt
 

Har vanlig säng

Skrivet av  Robins mamma
och det fungerar utmärkt.
 

Växasäng

Skrivet av  Tina m. Jacob & Oliver
Nu när storebror fyllde 5 fick han en vanlig säng och Oliver fick hans växasäng. Han gillar den och går aldrig ur den förrän det är dags att vakna.
 

Vanlig säng..

Skrivet av  Emy m. Sebastian 26/8
har han vanligtvis vilket funkade utmärkt. Tog bara bort benen så det inte skulle bli så högt från golvet. Men just nu delar han dubbelsängen med mig. :)
 

fick panik

Skrivet av  Jenny m Ella 0208 & Emmy 9808
Ella fck panik i sin spjälsäng och då var hon ca 17 mån har funkat utmärkt med växa säng.
 

Vanlig säng, absolut!

Skrivet av  Ida m.Axel001111 & Kalle020812
I den kan man lägga sig bredvid barnet vid nattning och när han/hon vaknar på natten. Växasängar är väl alldeles för små för en vuxen att få plats i?
 

växasäng *imt*

Skrivet av  Cerlise m Fanny -02 & Alice -04
...
 

Vanlig säng

Skrivet av  HannaH
har tjejerna fått. Fanny bytte på 2-årsdagen utan problem. Greta sov växelvis i vanlig och spjälsäng från att hon var 2 tills hon var ca 2½ och lillebror bara var tvungen att ha den:-)

George får sova i spjälsängen fram till jul ungefär tror jag... Sen får vi se hur vi löser det med utrymme för ytterligre en säng...
 

Växasäng

Skrivet av  Elena med Tea 25/7-02
Tea fick sin växa säng i januari alltså drygt 18 månader, det gick jättebra!
 

Artiklar från Familjeliv