Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag blir tokig på storlekarna

Skrivet av Angie med Emilia-02
det är totalt omöjligt att hitta kläder åt Emilia som sitter bra! Hon är ju långsmal, så en byxa i storlek 86 sitter jätte bra i längden är jätte jätte stora i midjan så hon tappar dom bara... har ni nåt tips om hur man kan göra eller hitta kläder som är lite bättre sydda för små smalisar...
Svar på tråden: jag blir tokig på storlekarna

Jag hade exakt

Skrivet av  Ango & Simone 020804
samma problem med min stora tjej, och det enda stället jag kunde hitta byxor som passade på var på H&M. Bäst var om man beställde från Rowells. De verkar ha mycket smalare (tjej)byxor än vad alla andra har!

Hoppas ni hittar några som kan passa!

Kramisar
 

Lindex har smalis-kläder!

Skrivet av  Ida m.Axel001111 & Kalle020812
Åtminstone är de gjorda för smalare barn än mina... :-)

Kalle är enligt BVCs kurvor långsmal men hur det hänger ihop fattar jag inte! En hel kurva skiljer det mellan längd och vikt, men han är INTE smal. Tvärtom så brukar folk kommentera hur knubbig han är. Nu är det så att hans kusin (några veckor yngre) är en riktig liten smalis... så sist vi träffades bytte vi en hel del byxor! De byxor som var för vida för kusinen fick Kalle, och de byxor som var för smala för Kalle fick kusinen... så nu har båda barnen mer kläder :-)

Kalles storebror var extremt bred för sin ålder och ALLA byxor var för små i midjan. Så till honom körde vi mycket med hängselbrallor. Det borde väl funka även för en liten smalis?
 

HEj samma problem här

Skrivet av  Malin med Tindra
Gast jag tycker inte hon är super smal men byxorna vägrar att stanna uppe =)
Själv tycker jag L&Bs byxor är jätte bra då resåren är fri och man själv kan justera den. Annars tyckte jag att lindex hade ganska smala innan men inte nu när hon kommit upp i stl 92
 

FIX och PoP har....

Skrivet av  AnMa
...byxxor med reglerbar midja.
 

Hängslen?

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Vi har hängslen på Rebecka på de byxor som inte sitter uppe.
Har samma problem.
 

Mexx

Skrivet av  Jane m Zacharias 020813 & Lillebror 040330
mexx har jättebra kläder för smalisar