Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ödlor, grodor, rådjur och..(ot)

Skrivet av Malin och Ville med alla konstig djur
nu även Påfåglar har jag i min trädgård. Ville är sjuk i dag så jag roade mig med att baka en liten kaka. Ståendes vid diskbänken glider min blick ut över trädgården och där står en enorm påfågel på gräsmattan. Jaha, vad göra? Man kan ju räkna ut att den tillhör någon efter som de inte direkt är något naturligt inslag i miljön:) Jag började med att ringa polisen för att kolla om någon tappat bort sin påfågel och den stackars konstapeln fick sig dagens huvudbry. Han sitter väl och skriver på den rapporten ännu. Han tyckte att jag skulle kolla med Slottskogen om de tappat bort någon. Slottskogen tyckte att de hade påfåglar så att det räckte och tyckte att den kunde få skrutta runt bäst den ville tills den tröttnade och flög hem, så nu har jag fått ett fint husdjur att visa upp för grannarna.



Svar på tråden: Ödlor, grodor, rådjur och..(ot)

haha..

Skrivet av  Emy m. Sebastian 26/8
Vad häftigt!! Du kan få skicka över den till oss så vi får något att titta på också! :)
Hm.. undrar vart den kommer ifrån ja.. är väl annars bara Slottskogen i stan som har påfåglar? Jaja, hoppas den hittar hem igen.
 

OJ!!

Skrivet av  Ida m. Axel001111 & Kalle020812
Jag som trodde vi låg bra till i ligan för ovanliga djur med både spillkråkor, rävar och lodjur på tomten... men påfåglar slår ju det mesta :-D

Vad tycker Ville om påfågeln? Har han sett den?
 

Grattis!

Skrivet av  Monica med Tintin 26/8-02
En påfågel på tomten, jo jag tackar jag! Det kan knappast höra till vanligheterna. Vad tycker Ville om detta inslag i naturen då?

Hemma på vår tomt huserar bara de vanliga rådjuen, ekorrarna, fåglarna, katterna och annat löst småkryp. Det räcker gott för vår del....
 

Det slår ju vårt fasanpar ...

Skrivet av  Tessan m.Simon & lilla Oscar 19/4
med hästlängder. Annars har vi gott om vilt här ute på landsbygden. Vi har vildsvin också men hittills har vi bara hört dem aldrig sett dem. Fågelliv är det gott om efter som vi bor intill ett naturreservat med fågelsjö men påfåglar är det tunsått med. *flin*
 

Artiklar från Familjeliv