Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu badar Fanny igen! *överlycklig mamma Cerlise*

Skrivet av Cerlise m Fanny -02 & Alice -04
Jag behöve rinte säga så mycket mer än att. FANNY BADAR IGEN! *lycklig*

Pappa Markus har gjort ett _mycket_ bra jobb! Han är bara för go han ; D Han har testat sig fram massor! Vi har aldrig haft för varmt vatten i badet, utan barnvänligt varmt vatten, men nu tror vi till 99% att Fanny inte har velat bada för att det har varit för varmt...så nu har Fanny & Pappa badat kallt *skratt* och det har gått hur bra som helst! Sen har han kommit på ytterliagre en lek som Fanny har fastnat för och den heter "Plaski-plask" & det har också hjälpt massor ; D Som sagt, han är för go han...

Bilderna talar för sig = D Se gärna!

http://www.geocities.com/prinsessorna/temporarypreviewfile.html?1083440013109

***KRAM och tack för alla råd***
Svar på tråden: Nu badar Fanny igen! *överlycklig mamma Cerlise*

Vad skööönt!!!

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Det såg ju onekligen riktigt lyckligt ut :)
 

Vad glad jag blir för..

Skrivet av  Mia m Noel
er skull. Jag tänkte faktiskt på er igår kväll och undrade om Fanny börjat gilla badkaret igen. Bilderna talar för sig själv. Vilken sötis hon är=)
Kram
 

Åh vad bra!

Skrivet av  Ida m. Axel001111 & Kalle020812
Ja, de kan ha sina egna uppfattningar om lämplig vattentemperatur... *s*

När vi var nyblivna förstagångsföräldrar så hade vi förstås pluggat på inför badpremiären hemma. Mellan 34 och 37 grader skulle vattnet vara hade vi läst. Så vi tappade upp 36-gradigt vatten (mätte temperaturen noga) och badade Axel och han skrek, och han skrek, och han skrek. Efter några väldigt traumatiska badförsök så slängde jag termometern åt skogen och tappade upp ett bad som JAG tyckte var lagom varmt. Kontrollmätte och det var betydligt varmare än 37 grader, kan jag säga. Men vi stoppade i Axel - och han njöt för fulla muggar! Han hade väl frusit som bara den de tidigare gångerna!

Nu är han dock lite större och vill bada i så gott som rumstempererat vatten *brrrr* Så Fanny är i gott sällskap :-)
 

Vad skönt,

Skrivet av  Kristina S
och vilka sötnosar du har!
 

Tack alla!! = ) *imt*

Skrivet av  Cerlise m Fanny -02 & Alice -04
...