Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stol utan bygel

Skrivet av Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
Är det någon som har Ikeas höga barnstol, den som är vit? Tycker den ser lite klumpig ut men kanske är den bra ändå? Skulle förstås gärna köpa en tripp trapp men dom är ju så dyra!
Svar på tråden: Stol utan bygel

Vilken?

Skrivet av  Annika m. Robin 2år på sön & Michelle 4 år
Vi har en antiloop, den är i plast med stålben och med fast bygel.
Jättebra, men ibland lite störande med benen som sticker ut lite.
Lätt att plocka isär och ta med i bilen, och gott om plast, min 4 åring får utan problem plats i den än.
 

Har oxå..

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
..en sån men vill nu ha en utan bygel så han kan kliva upp själv. Är trött på att lyfta. Var på Ikea idag (Oliver kan nu säga Ika för Ikea:-D) och köpte en, minns inte vad den heter.
 

Klättra i själv?

Skrivet av  Camilla & Nathalie14/6
Nathalie har klättrat i sin matstol själv sen hon var 1½ år...hon puttar in stolen brevid så de står nära varandra och sedan klättrar hon i och sätter sig.

Det är nåt du kanske kan lära honom!?!

Annars har min syster en liknande stol, fast det är en äldre modell från Ikea och den tycker jag jätte bra om. När vi är där och hälsar på så klättrar Nahtalie upp och sätter sig på den. Hur smidigt som helst!
 

Vi har en från Ikea

Skrivet av  Hanna m. Ludvig 0011 & Elsa 0207
Fast inte en vit. Den heter Hepola. Vet inte om det är den du menar. Det finns ju några att välja på.
Hursomhelst är Hepola jättebra. Vi har den till båda barnen och den är bra höjd på, lätt att klättra upp/ner på, stadig. Och bra pris! Har testat tripp-trapp också men tycker att den är värdelös, ffa med tanke på priset.
 

Ja!

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
Så var det nog den hette, känner igen det. Är träfärgad. Den vita var slut och hade nog tagit denna ändå, måste ha missat den förra gången jag var inne.
 

Lille J

Skrivet av  * Marie -72
Sitter på en vanlig kökstol numera. I o f s på knä, men han vägrar använda barnstol.
 

Vi har...

Skrivet av  Jessika & Amanda 020614
Agam från Ikea, ser ut som en pinnstol, med rak tvärslå längst upp (till skillnad från Hepola, som är lite rundare). Agam är något lägre än Hepola, men därför väldigt lätt och smidig. Jag vet inte om det är någon av dessa du har tittat på?
Det finns en annan modell också, med sidor och löstagbar bygel, tror jag. den skulle jag inte rekommendera, eftersom det är svårt för barnen att själva klättra upp i stolar med sidor.
 

Artiklar från Familjeliv