Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej igen!

Skrivet av Monica med Tintin 26/8-02
Det var länge sedan jag var här inne nu, det har varit mycket på jobbet och mycket hemma. Tänk att våren alltid ska vara så hektisk! Och det lär väl bli än mer ju äldre Tintin blir...

För ett par veckor sedan var det sommarfest på dagis, i ösregn... Sen har det varit möhippor, studenter, bröllop och förkylningar. Nu känns det som om lugnet börjar återvända.

Tintin växer och utvecklas, nu är han drygt 86 cm lång och väger drygt 12,5 kg. Han pratar på bra, vet vad han heter och härmar oss jättemycket. En bestämd liten herre har han utvecklats till också, vet vad han vill och om vi inte fattar direkt så hämtar han oss, tar oss i handen och drar med oss dit och pekar.

Hur går det för era små guldklimpar?
Svar på tråden: Hej igen!

Hej!

Skrivet av  Ida m.Axel001111 & Kalle020812
Här rullar det på... vår vår är så lugn att det nästan är tråkigt... inga bröllop, inga studenter och inga konfirmander.

Jag har tyvärr ingen aning om hur stor Kalle är, senaste mätningen och vägningen var vid 18 månader. Då var han 85 cm lång och vägde 12 kg. Nu är jag faktiskt väldigt nyfiken på vad han väger för han har blivit rejält knubbig - det var han inte förut. Men det är inte konstigt för han äter som en liten häst.

Annars så har han gått in i trotsåldern med buller och bång - jag kan säga så mycket som att han ska INTE med till någon affär på närmaste halvåret efter den cirkusen han ställde till med i helgen när jag försökte storhandla med honom (vägrade sitta i vagnen, vägrade gå åt rätt håll, sprang iväg hit och dit men blev arg och rädd så fort andra kunder närmade sig, skrek och ville bli buren...) Kalle har alltid varit extremt bestämd och inställd på att kommunicera, nu har han utvecklats till en liten tidsinställd bomb - förstår man inte omedelbart vad han vill så blir det stor kalabalik... :-)

Han vet vad alla andra heter (inklusive grannar, föräldrarnas och farföräldrarnas förnamn osv) men anser att han själv heter Pojke eller möjligen Axel, som storebror.
 

Det där känner jag igen!

Skrivet av  Monica med Tintin 26/8-02
Trotsåldern närmar sig med stormsteg! Får inte Tintin som han vill så skriker han i högan sky. Har också kommit på att man kan gråta en skvätt så tycker folk synd om honom och så får han som han vill... Igår frågade de till och med på dagis om han brukar gråta mycket hemma.

Bestämd är han också, igår stod han på trappen till verandan och skrek mamma, mamma, komma!!! och gav sig inte förren jag kommit och följt med honom in. Samtidigt kan han vara väldigt gosig, krypa upp i famnen med vattenflaskan och gosa en stund.

Det där men namn börjar definitivt komma. Ibland blir det pappa pete (heter peter), jag heter fortfarande mamma dock. Kan moster, kusin, närmaste grannarna och dagsikompisarna. Häromdagen såg han dagisfröken Eva i affären och gastade i hela affären, "Eba!!!"
 

Artiklar från Familjeliv