Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många tänder

Skrivet av Marre
har era barn fått nu?

Min tjej fick sin 18:e tand igår, har inte märkt av nåt gnäll, men såg hux flux två ny tänder under tandborstningen.
Svar på tråden: Hur många tänder

Simone har 20 tänder (imt)

Skrivet av  Ango och Simone 020804
 

Hur vet du det?! :-D

Skrivet av  Ida m. Axel001111 & Kalle020812
Själv hade jag koll ungefär fram till 12:e tanden eller så, (så många ungefär kan man ju se utan att barnet gapar stort) men nu har jag INGEN koll... Kalle gapar INTE på kommando och försöker man sticka in ett finger för att känna så bits han. Hårt.

Jag bråkar inte om det heller utan nöjer mig om han gapar tillräckligt så man får in tandborsten (vilket bara det är en pärs för alla inblandade). Men man får borsta på känn, eller vända honom upp och ner (då gapar han, men då tar man sig ju knappast tid att räkna tänder... :-)

Fast han har väl säkert en 16-20 tänder eller så. Sista tuggtänderna brukar ju komma vid 2-2.5 och Kalle har varit rätt "normalutvecklad" vad gäller tänder hittills så de är säkert på G om de inte har kommit redan.


 

16 st

Skrivet av  Angie med Emilia-02 & bf 31/1
har Emilia och det var länge sen hon fick senast kom jag och tänka på nu...hmmm jaja det kommer väl fler snart =)
 

oj jag vet inte

Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
men Fanny har haft 16-17 tänder i nästan ett år nu. Hon var mycket tidig med tänder och fick sina första 2 när hon var 3 mån gammal.

Kanske det har kommit nya tänder här också? Vi har inte sett några iaf trots tandborstning...= ))

Kram
 

Lite efter?

Skrivet av  Hanna m. Ludvig 0011 & Elsa 0207
Elsa har inte så bråttom med sina tänder verkar det som. Hon har 14 nu och den femtonde är precis på väg igenom.
Alla hennes tänder har vuxit långsamt och hon har haft rätt jobbigt med tandsprickningen utom på de fyra första tänderna.
 

Tror hon har 20

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Hon har 10 uppe iaf.
 

12

Skrivet av  Karin med Ida
Ida har precis fått sin 12:e tand. Hon är väldigt sen med tänderna, men det var tydligen jag också. Min farmor var väldigt bekymrad, men tröstade sig med att hennes syster bodde i USA och tänkte att i Amerika finns säkert löständer för små barn också...

Vi oroar oss inte, men det har varit lite kämpigt när hon bara haft framtänder så länge och haft väldigt svårt att äta samma mat som de andra barnen på dagis eftersom hon varit så dålig på att tugga.
 

15 st *imt*

Skrivet av  Camilla & Nathalie 14/6-02
 

Artiklar från Familjeliv