Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad hittar ni på en regnig dag?

Skrivet av Emy_ m. Sebastian 28/6-02
Känner att jag har dåligt med uppslag inför helgen. Vädret ska tydligen bli dåligt.
Vad brukar ni göra sådana dagar??? Vi vill helst lämna lägenheten i alla fall för vi har varit instängda där drygt en vecka pga förkylnigar.

Få se nu hur ni spottar ur er skojiga aktiviteter!! :)
För övrigt önskar jag alla allt gott och håller tummar och tår på att solen och värmen snart ska återkomma till oss!!

Kram
Svar på tråden: Vad hittar ni på en regnig dag?

Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ;P

Skrivet av  Robins mamma
Nä, skämt å sido, har man varit hemma pga förkylningar i en vecka tycker jag nog man kan ta det lungt, gå till biblioteket och läsa böcker, besöka närmaste 4H-gård och kela med kaninerna (om man inte är hyperallergisk förstås).

För innelekar är fingerfärg i badkaret en hit här hemma, att springa naken och sparka på fotbollen kan Robin göra i timmar och åter timmar utan att tröttna.
Vi har även köpt pärlor och pärlplatta där pärlorna är en stl större än "normalt" och det kan hålla en fashinerad i en timme eller två.

Här i norra Sthlm finns Barnens värld med bollhav, hoppborgar och annat kul som uppskattas MYCKET.
Finns det liknande där ni bor?

Vad kan man annars hitta på?
Tja, komemr inte på mer just nu men hoppas du får fler tips.
 

hihi...

Skrivet av  Emy_ m. Sebastian
är det just i naket tillstånd det är extra skoj att sparka på fotbollen? :) Lät jättegulligt! Seb är bolltokig, ska se om det blir än värre med kläderna av. *fnissar*
Tack för alla dina tips. Fingerfärgen funderar jag seriöst på. Det har vi hemma och att grisa är alltid skoj tycker Sebastian!

Barnens värld lät annars som ett helskönt ställe. Kan inte komma på att det ska finnas något sådan här i Gbg. Kanske värt att kolla upp. (finns ju iofs bollhav på IKEA men det är ju åldersgräns:)

Än en gång, tack!!
 

Det finns det!

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
Liknande Barnens hus alltså. På Frölunda Torg finns Önskeleken och i på FreePort i Kungsbacka finns Djungelrummet. Bägge är mkt uppskattade av min 2 åring. Perfekt då det regnar eller inte öppna förskolan har öppet.
 

Åh så bra!!

Skrivet av  Emy
Tack så jättemycket för informationen! :)
 

Var ligger detta

Skrivet av  Malin med Vanja-02 + bf 15/12
Barnens värld? Vi bor i Sollentuna, det ligger väl i närheten här har jag fått för mig?
 

Kallhäll

Skrivet av  Robins mamma
Det ligger nere vid Bolinders och marinan på "andra sidan" kallhäll.

Rena rama paradiset för våra små som får klättra, hoppa och kasta hur mycket boll de vill.
Minns att jag tyckte det var biligt men tyvärr inte vad vi betalade. Vuxna gick in gratis om jag inte minns fel.
 

regnar det så...

Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
...är vi hemma och myser! Lyssnar på musik, läser sagor, städar barnens rum samtidigt som vi går igenom Fannys leksaker vilket hon tycker är kul, tvättar, bakar, lagar mat mm. Dagarna brukar gå rätt fort ändå och Fanny tycker att våra hemma-regniga-dagar är roliga dom också. Bara det inte är 2-3 dagar på raken...men även om det regnar så brukar vi gå ut en kortare stund och hoppas i pölarna! Även ut och handla/shoppa lite för att få se lite annat än hemmet! En regnig dag är det så mysigt att bara sitta på ett café och titta på folk...= ))

Lite tips kanske...

Kram
 

Vädret...

Skrivet av  ¤ Mia & Thilde ¤
ska bli dåligt? Här i Malmö har det varit dåligt hur länge som helst, bortsett från i söndags!

Nåväl, jag tar Thilde med mig till Biblioteket, det gillar hon starkt och jag med för den delen! Annars kan man åka och bada på badhus :)

Det är mina regntips. Ett annat är att klä sig i regntåliga kläder och ut och hoppa i vattenpölar :D
 

hmmm

Skrivet av  Filippa & Novalie-02 & Miranda -03
ev en sväng till sandlådan, annars leker vi hemma, kollar tecknat o pysslar. så kreativa är vi=)
 

Ja du!

Skrivet av  Monica med Tintin 26/8-02
Funderade just själv på detta tidigare i veckan. Sen blev Tintin sjuk och det blev annat att tänka på.

Mina enkla tips är att dra på både Sebastian och dig själv regnkläder och gå ut och hoppa i vattenpölarna, lek i en sandlåda och bara va´! Eller gå och fika om han tycker sånt är kul. Eller gå på Universeum om ni inte redan varit där. Har fått lite reklam om det och det verkar rätt kul även för en snart 2-åring!
 

Alla som bor i sthlm

Skrivet av  Johanna med Tor
rekommenderas att besöka moderna museéts målarhörna.
Även själva utställningen tyckte vår kille var kul...gratis och bra.

Även kulturhuset har bra inomhusaktiviteter som är gratis.
 

Artiklar från Familjeliv