Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Härlig dag i går!

Skrivet av Monica med Tintin 26/8-02
Trots att Tintin är hemma för att han är sjuk hade vi en härlig dag igår.

Jag började jobba vid 6.20 för att kunna åka hem och lösa av sambon så fort som möjligt. Vid 11 kom jag hem och då åt de frukost! Efter att jag fått i mig en macka packade jag lite picknick och så gick vi en promenad. Tintin är pigg nu trots öroninflammationen...

vi gick först och handlade, tog sen järvägsvallen hem, tog en avstickare ner till sjön där Tintin var imponerad över allt "atten". Sen fortsatte vi med att samla lite stenar, titta på blommor och så träffade han en hund! Lyckan var fullkomlig.

Hem och sova middag, efter det bakade vi (men då var det tjurigt, hade velat sova mer men fick inte för sin elaka mor... till 16 räckte), duschade och badade och så gick vi till idrottsplatsen och kollade på fotboll. Han tyckte det var jättekul eftersom han träffade på Moa från Öppna Förskolan. Vi mammor stod och pratade, sprang efter barn och hann då coh då slänga ett öga på matchen också.

Väl hemma kom även pappa hem och så beställde vi hem pizza och mös en stund innan det var dags för sängen.

Ja så var en dag hemma hos oss! Men alla dagar är inte så här idylliska, ibland är det skrik och gråt och inget är bra.... Då får man tänka tillbaka på sådana här dagar och småle lite...
Svar på tråden: Härlig dag i går!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv