Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Enkät om tvåårskalas!

Skrivet av Carin
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
* Vad ska ni bjuda på?
* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
Svar på tråden: Enkät om tvåårskalas!

Vi har redan haft kalas

Skrivet av  Anna Maria med Li
Vi bjöd bara mormor/morfar + kusiner med föräldrar.

Vi bjöd på våfflor och fruktsallad.

Vi gav vår tvååring en mixer och en fotboll. Hon har redan så mycket innan + allt hon fick.
 

Sussie svarar

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & bebis bf 2/9
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
-Vi har haft. Det blev 2 kalas, ett för hans kompisar och deras föräldrar och ett för släkten. Det var ca 10-12 vuxna per kalas. För många för vårt lilla hus...

* Vad ska ni bjuda på?
-På barnkalaset blev det grillad korv, hamburgare och marängswich. Barnen fick godispåse. (Vågar knappt skriva det efter sockertråden...)
-Då släkten var här blev det jordgubbstårta, bullar och kakor.

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
Av oss fick han innebandyklubbor, lego, bok och några anrda smågrejor. Av släkten fick han hoppborg, 3-hjuling, bord + 2 stolar, böcker mm.
 

Anna svarar:

Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
~ Fanny fyller år på en tisdag och då kommer dom närmsta och firar. Iof sig är alla välkomna den dagen men det kan bli lite svårt en vanlig tisdag och därför har vi planerat en dag (lör) med ett barnkalas. En si sådär 3-4 barn kommer att komma + föräldrar.

* Vad ska ni bjuda på?
~ Dagen då hon fyller år så bjuds det på den traditionella, hemmagjorda jordgubbstårtan + kaffe/dricka. På barnkalaset blir det varmkorv och tårta (kanske glasstårta?)

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
~ bl.a. fingerärg, lite kläder, ritstativ och djurböcker.
 

Annikas svar

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
Svar: Ja det är det tänkt.
Vi ska ha 1-2 släktkalas & ett kompiskalas med några få barn.

* Vad ska ni bjuda på?
Svar. Tårta :)

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
Svar: Planen var trehjuling, men så fick hon en av farmor o farfar så nu vet vi inte :-/
 

Robins mamma svarar

Skrivet av  Robins mamma
* Ska ni ha kalas för er tvååring?
- Ja vi ska ha kalas!

* Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
- Förra året delade vi upp det på två dagar, kompisar ena dagen och vänner andra dagen men i år är det väl tänkt att vi ska fira på dagis och sen ha öppet hus här hemma så folk får komma lite pö om pö för att de titne ska bli för mycket på en gång för Robin.

* Vad ska ni bjuda på?
- Glasstårta, rån. Något lätt och inte för mycekt slisk...

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
- Dels får han fortsättningskursen på babysimemt som han älskar, dels har jag köpt lite böcker under våren som han ska få. Kommer att önska det mesta av släkt och vänner.
 

Lilla J har haft "kalas"

Skrivet av  Lilla Mamman bf 24/1 (fjärde guldet)
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
* Hans bästa kompis med broder och föräldrar, och en annan barnfamilj vi umgås mycket med. Vi träffas då och då i alla fall, med det blev lite extra i och med att vi bjöd på............

* Vad ska ni bjuda på?
* ... jordgubbstårta.

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
* Vår lilla J har upptäckt arbetsfordon så han fick en _stor_ bok med bilder på just det.
 

Tittis svar - kalas på ONSDAG!!!

Skrivet av  Titti & Alexandra - snart 2!!!!
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
***Vi är så utspridda men mormor kommer o Alexandras syster med familj. OCH så vi härhemma då, mamma, pappa och brorsan. Farmor o farfar bjuder på tårta när vi åker till Öland i sommar men dom har "satt in" på fonden.

* Vad ska ni bjuda på?
***Grilla lite på kvällen och så Alexandras favorittårta så klart - JORDGUBBSTÅRTA!

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
***Nu när hon är så här liten och inte önskar sig något så köper vi det hon behöver vid behov. MEN lite videofilmer kanske, pussel o badleksaker. Annars har vi sagt att Teneriffa resan är hennes och min födelsedagspresent. Hon tittar ofta på kortet från Gran Canaria där hon och hennes pappa badar...=)
 

Mia med Thilde snart 2 svarar

Skrivet av  ¤ Mia & Thilde ¤
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
¤ Vi ska ha lite kalas för Thildes vänner idag för om några dagar flyttar vi härifrån :) Sen blir det kalas med släkt och vänner på hennes födelsedag eftersom det är en söndag :D

* Vad ska ni bjuda på?
¤ Idag blir det marängswiss och på hennes födelsedag blir det säkert tårta

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
¤ Vi har funderat på att köpa en liten CD-stereo, nåt praktiskt att ha på hennes rum så hon kan lyssna på sagor och musik där!
 

Teas stundande kalas

Skrivet av  Elena med Tea 25/7-02
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
Ja, men det är inte helt klart avrt och hur än. Är vi hemma blir det vänner och släkt + lite grannar

* Vad ska ni bjuda på?
Tårta och kaffe

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
En dockvagn, duplo, pussel och något mer
 

Kalassvar

Skrivet av  Hanna m. Ludvig -00 & Elsa -02
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
Vi firar Elsa på hennes födelsedag, vet inte hur många vi blir då, beror väl lite på var vi är någonstans. Sen blir det ev. ett litet kalas med vänner också lite senare i juli/början av augusti.
* Vad ska ni bjuda på?
Tårtan är väl det enda som är bestämt - glasstårta med maräng och jordgubbar. Sen blir det kanske korv eller hemgjord pizza om vi har kalas.
* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
Ett stort problem. Ingen aning. Elsa har ju redan så mkt iom storebror. Men ngn liten leksak blir det väl, kanske ngt till hennes dockor. Har funderat en del på nåt fint påslakanset.
 

Kalaset i söndags

Skrivet av  Vickan
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?
Vi hade kalas i söndags och hade bjudit närmsta familjen och gudföräldrar

* Vad ska ni bjuda på?
Vissa kom till lunch andra till fika m tårta och jordgubbar

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?
Inget speciellt. Hon fick ett gosedjur av oss föräldrar, hon har ju redan så mycket leksaker. Eventuellt köper vi en tripp-trapp-stol senare
 

Monicas svar!

Skrivet av  Monica med Tintin 26/8-02
* Ska ni ha kalas för er tvååring? Hur många bjuder ni, familjen, hela släkten, vänner?

- Det tänkte vi ha i augusti. Troligen blir det ett separat kalas med släkten och några vänner. Sen har vi nog ett kalas för dagiskompisarna också, fast jag tänkte avvakta några andra barn som fyller år och se hur de gör... Har ju liksom ingen erfarenhet...

* Vad ska ni bjuda på?

- På familjekalaset blir det lite mat och sen tårta. På barnkalaset något enklare, exempelvis korv och bröd och sen glass eller tårta.

* Vad har ni planerat att ge er tvååring i present?

- Inte bestämt ännu, det är ju ett tag kvar. Men han är intresserad av mina halsband så ev får han ett halsband. Sen funderar vi på en eltandborste. Av släkten har vi önskat ett lektält bland annat. Han fick så mycket när han fyllde ett och i julas...
 

Ungefär så här

Skrivet av  Kerstin m. Elfrida-02 & Amandus-00
Jag vet inte ens vilken veckodag det är i år... Torsdag, nu har jag kollat! Teatern jag börjar jobba på i morgon har premiär dagen efter så det lär vara en del jobb för min del... Så det blir nog ett väldigt enkelt kalas. Tårta för de släktingar som har tid och lust att dyka upp! Här i stan har vi moster, farmor, farfar, faster med sambo och bonusson, pappas kusiner med sin mor, pappas farbror samt morfar som gärna sätter sig i bilen och åker från Värnamo bara han har tid!

Vi funderar på att ge henne en trehjuling, för storebror fick sin första cykel på 4-årsdagen och hon är väldigt nyfiken och vill prova hon med. Han var aldrig intresserad som mindre så därför har vi ingen trehjuling hon kan ärva. Så ska hon få ett barnparaply (som följde med från någon bokklubb för ett tag sedan) och kanske någon bok.
 

Ulrica svarar

Skrivet av  Ulrica m Fanny-99 & Eliaz 020708
1. Ja, vi bjuder mormor, morfar, farmor, farfar, min moster och hennes familj, min morbror, min bror och hans tjej + våra kompisar och deras son.
2. Kaffe, kakor och tårta
3. Tågsetet på IKEA som liknar brios