Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blir snart tokig.... Är det trots?

Skrivet av Trötta mamman
Min minsta är på ett sjuhelvetes jävla humör nästan konstant. Han är förbannad över allt, ledsen skriker och matvägrar. Han skall bara inte äta! Han har alltid ätit bra men nu vägrar han äta. Och iom det så är han på dåligt humör bara för att han är hungrig. Har försökt med avledning och mat under tiden, har försökt låta honom äta helt själv utan "tjat" och hjälp. Han säger att han vill ha mat och sedan när det är färdigt så vill han inte ha. Han får inget mellan måltiderna. Vatten att dricka om han är törstig. Min goa lilla kille har blivit ett riktigt monster! Och matvägrare.... om det bara hade varit så att han är gnällig och arg, men mat måste man ju få i sig. När ska det vända????
Svar på tråden: Blir snart tokig.... Är det trots?

Är detta min unge eller?? :)

Skrivet av  Trötta mamman 2
Låter ganska likt min tvååring...så det är nog trots kan jag tänka mej...dom testar våra gränser så in i den milda grad,blir skogstokig på min lille parvel ganska ofta! Detta med matvägran är oxå sååå jobbigt,men har nu slutat bry mej för mycket(mår ju nog sämst själv) utan lagar hans favvorätt ofta istället som jag vet går ner!*s*
Räknar med att detta går över....fram till nästa trostperiod iallafall!! Kram!
 

:)

Skrivet av  Trötta mamman
Skönt att inte vara ensam! Det har faktiskt gått riktigt bra idag. Har rent ut sagt struntat i hur mycket han ätit... fast det har varit väligt jobbigt att klara av det.
 

Artiklar från Familjeliv