Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken klädstorlek har era 2 åringar nu?

Skrivet av Nina
Min lille pojke som fyller 2 år nu i slutet av månaden har strlk 86.
Vissa byxmodeller exempelvis är fortfarande plufsiga i benen så nu har jag börjat fundera vilken storlek jag ska köpa på vinteroverallen?
Har förra vintern köpt en bävernylonoverall i 92 till honom som en extra overall till denna vinter, Provade den på honom igår och den är stort som ett hus!! :o)
Jaaa hur göra?
Svar
Ja du...
98 har min dotter som snitt på sina kläder. Nån 92:a men ingen 86:a.

Overall som hon hade förra året var en 86 först och sedan en 98:a. Så 98:an kan hon ju ha i år också och det blir dagis overallen.

Sen köper jag nog termobyxor och jacka i 98 också som hon ska ha hemma m.m.
Skrivet av  Camilla Bf 3/2 + Nathalie 2 år
Min son hade
storlek 80 på sin vinteroverall förra vintern.
Har en kompis som har en flicka född april -02 och hon har också 98 nu.
Tänk vad det kan skilja på de små! :o)
Skrivet av  Nina
ja
verkligen... En kompis till Nathalie som är 1 mån äldre än henne har 80-86 nu...ojoj stor skillnad.
Skrivet av  Camilla Bf 3/2 + Nathalie 2 år
Vår son...
...passar precis i storlek 92 på byxorna nu och har 98 på överdelar. Vi kommer att ha strl 98 på overallen till vintern tror vi - han kommer inte att kunna ha större än det utan att snubbla... och 92 går nog inte om man ska få plats med varma kläder under
Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 13/9
strl 98
har Rebecka.
Jag kommer förmodligen köpa strl 104 på overallen.
Det är svårt det där...
Är den för stor för honom att röra sig i så är det ju bättre att köpa en mindre...
Annars kanske han hinner växa lite till?
Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Simone har stl
86/92 nu. Rena 86:or är generellt aningens för små, medan rena 92:or generellt är aningens för stora. Dubbelstorlek passar bra däremot.

Hon hade stl 80 i sin overall i vintras, men den var STOR i storleken (t.o.m storasyster kunde ha den). I vinter får Simone antngen ta storasysters kläder från förra året, stl 98 eller så köper vi nytt i samma storlek, och syrran får nytt i stl 104.

Kramisar
Skrivet av  Ango och Simone 020804
Simon har...
strl 86 överlag. 92 är på tok för stort och 80 är för litet.

Simon hade strl 80 på sin PoP overall han hade hela vintern, reagerade på att många i min "nya" ankomstgrupp har börjat ekipera sina små för vintern med vinterkläder i strl 80. Med tanke på att min 02:a hade 80 i vintras så låter ju du väldigt stort till en som är född i april 04:a. Tur att det finns att ärva av i många strl så vi slipper det problemet, det är ju bara att ta den som passar bäst.

Det är värre med storebror som måste helekiperas nu men jag tar inga risker så vi väntar till h östen, han kan ju hopap en strl när som helst och så står man där med en vinteroverall och ser dum ut. ;-)
Skrivet av  Tessan m. Simon -02 & Oscar -04
Mest 92 och lite ...
86 kläder också. Juni är ganska lång och smal, så 86 långbyxor kan ibland vara korta i benen, fast 92 är stort i midjan.

Vinteroverall känns som lååååångt fram i tiden just nu. Men förra vintern köpte jag efter mycket tvekan en i 86 som var som ett stort tält på henne i början av vintern, men fram i mars så började den bli lite kort i benen. :-)
Skrivet av  Cecilia med Juni & bf 040825
86-92 har jakob
Vi har en vinteroverall i 92 som jag hoppas ska funka, han har lång överkropp så benen lär vara lite långa för honom, men jag räknar med att det funkar.
Skrivet av  Emma m. Jakob 020711
86-92 har Thilde :) *imt*
sdf
Skrivet av  ¤ Mia & Thilde ¤
92 just nu
men antar att det snart blir att inhandla massa kläder i stl.98. Tjejen våran är nu c:a 94 cm lång(mätt hemma så det kanske inte stämmer riktigt)

Skrivet av  Elizabeth m. lintottarna + bf 4/10
Sofia..
..va 85,6 lång på 2 årskontrollen och drar 86/92 överlag, en del 80 kan hon fortfarande ha, tex så har hon ett set med tröja/ piratbyxa från England som är i strl 1-1.5 år som sitter perfekt.

Jag ska kolla in de långärmade tröjorna efter Felix i strl 98 för att se om de passar eller om det blir 92 i tröjor i vinter.

Overallen hade hon 86 i vintras och jag har en 98 efter brorsan som hon får ärva, 92 hoppar jag nog över.
Skrivet av  Inger m Felix & Sofia
86...mest
men han kan ha vissa 74 och vissa 98 beror lite på vad det är...
Skrivet av  ulrika m hampus 020724
92-98 IMT
.............
Skrivet av  Filippa & Novalie-02 & Miranda -03
Tack för era svar! :o) *imt*
f
Skrivet av  Nina
Emilia har 80-86 *imt*
:)
Skrivet av  Angie med Emilia-02 & bf 31/1
92-98 men ibland 104 *imt*
...
Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
Har jag en mini-tvååring, eller...?
Elfrida passar just nu som hand i handske i stl 80. Så just nu är det jättesvårt att köpa kläder till henne. 86 blir ju helt plötsligt jättestort och så "vuxet" tjejigt i ställer för det ofta litet för bebisaktiga i stl 80. Byxor funkar fortfarande ofta bra med stl 74. Men jag tror att hon skjutit iväg några cm i sommar för det är så många plagg som ser litet korta ut i armar och ben nu. Måste komma ihåg att ställa henne mot väggen någon dag (där vi har en mätlinjal). I början av juni var hon 78 cm lång, vår lilltös!
Skrivet av  Kerstin m. Elfrida-02 & Amandus-00