Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag blir så,,,,

Skrivet av mummie
jaa, jag vet inte vad!!!

Här pratar ni om era 2-åringar som pratar och går på pottan och kan färger mm,,jisses, min pojke är fortfarande som en liten bebis!!!

Han säger enstaka ord, är inte medveten om färger och har precis blivit medveten om pottan.

Jag är inte orolig,,bara förundrad,,mina två andra var inte speciellt tidiga dom heller men har klarat sig relativt bra ändå.

Finns här någon som har en son eller dotter som min,,,en "2-årig" bebis??

:):):)
Svar på tråden: Jag blir så,,,,

Jaaadå:)

Skrivet av  Monika m Tilde
Tilde har ingen aning om att det ens _finns_ färger, hon babblar på en massa som ingen begriper och fixar en del ord riktigt bra. Titta blomma är det senaste tror jag. Hon kan ibland stoppa rätt kloss i rätt hål i en sån där grej med rund, trekant och fyrkantshål i locket. Hon lallar runt i livet lycklig och ovetande om alla krav som väntar och är fortfarande med bäbis än barn liksom. Och det tycker jag är skönt, när de kommer upp i skolan är alla rätt lika ändå:)
 

Så härligt det låter

Skrivet av  Robins mamma
"lallar runt i livet lycklig och ovetande om alla krav som väntar och är fortfarande mer bäbis än barn liksom"

Tänk om man som barn visste med att njuta av det isf att kämpa så frenetiskt för att bli stor och vuxen.
 

Min stora tjej var sådan

Skrivet av  Ango och Simone 020804
och de är helt normala, jag lovar *s*!
Ofta kommer det ett utvecklingssprång och då strömmar det fram nya kunskaper som din son gått och samlat på sig!

Kramisar
 

Man ska

Skrivet av  Camilla Bf 3/2 + Nathalie 2 år
ju inte jämföra barn...alla barn är ju så olika och vissa intresserar sig inte ett dugg för att lära.

Barn är ju små och vill leka... :)

Räkna till 10 det har Nathalie lärt sig på dagis...inget jag har suttit och tvingat på henne.
Men dom har nån rolig ramsa där som hon gillar. :)
 

Min lilla J är min lilla baby

Skrivet av  Marie-72 bf 23/1 (fjärde guldet)
fortfarande.
Han till och med tuttar än och jag har mjölk. Nu skall han iofs bli storebror om ett halvår så jag hoppas han slutar innan dess. Kanske de dagarna (och nätterna) han är borta med pappa och storasystrarna nu hjälper oss på traven.
I alla fall: Han lever sitt lilla lyckliga liv. Han kallar kor och hästar för IIIIIHIIII och bilar och traktorer för brrrrrrrrrrr.
Färger vad är det? Siffror? Ramsor?
Pottan, ja den finns och han har suttit på den men icke gjort nåt där.
Bara han får leka med sin spis och duka med sina koppar och spela gitarr och dra systrarna i håret och pussa katterna så är han världens nöjdaste barn.

Vad som är viktigt dock är att på trots av att han inte pratar själv så har han fullständig ordförståelse så han är inte dum! och man kan inte prata om vad som helst när han hör på...
 

Låter som min lilla "bebbe".

Skrivet av  mummie
Jag ammar också fortfarande och han älskar att gosa med mig,,,precis som när han var bebis.

Det är mysigt,,,men många undrar när han ska växa upp.
Han blir nog en man han också:).

Hihi, en man som springer efter mammas tuttar,,,den kommentaren har jag hört många gånger.

Kul att höra att det finns fler som honom,,,annars får man bara läsa om alla dessa 2-åringar som gör snabba kliv framåt i utvecklingen,,,,men det gör våra också,,,,,i smyyyyg,,,schhhhh.

:):):)
 

Jag tror vi gör

Skrivet av  Marie-72 bf 23/1 (fjärde guldet)
framtidiga tjejer/kvinnor en tjänst därför att jag har läst att pojkar som får tillfredsställd sitt amnings- bröstbehov när de är små (som våra små gullisar är) blir mindre bröstfixerade när de blir äldre.
 

Njaaa;)

Skrivet av  Monika m Tilde
JAg har ju två tonårspojkar. Den äldre ammade jag i 6 veckor den yngre i 11 mån. Och den yngre är _hopplös_ just nu. Det är bara tuttar och rumpor som gäller:) Den äldre är mindre intresserad. Men iof... jag skulle kanske ha ammat bägge längre för att vara på "tuttfixerings säker sida":)

Grannpojken som ammades i 2½år är bara 11 men tio resor värre än mina grabbar vad gäller tuttar... Men jag hoppas ändå att din teori håller. Om inte annat så har det varit mysigt och nyttigt att amma länge i vilket fall som helst, och det är ju det viktiga.
 

Man läser mycket

Skrivet av  Marie-72 bf 23/1 (fjärde guldet)
och vet ju inte om allt håller.
Men man kan ju hoppas :-)
Tonåringar skall väl vara superintreserade av kroppar.
Jag tror nog att det är som vuxen det menas.
 

Har haft!

Skrivet av  Kerstin m. Elfrida-02 & Amandus-00
För två år sedan hade jag en ungefär likadan unge som du tycks ha nu! Vår lille storebror sa inte många ord vid två års ålder och har fortfarande ett rätt dåligt uttal och det där med pottan vågar jag väl knappt nämna, men skit samma, jag skäms inte: han har fortfarande blöja tjugofyra timmar om dygnet och fyllde 4 år i juni. Sånt är livet! Och vi har en härligt odramatisk BVC-sköterska (en man, kanske därför?!) som aldrig haussat upp sådana saker utan lugnt konstaterat att "vi killar är ofta senare i utvecklingen än tjejer, men sedan kör vi bil mycket fortare!!!" Att min son sedan är en mycket eftertänksam liten gosse som numera imponerar med små klokheter (blandat med trotsig hysteri) det är sådant som gör att han är den bäste son jag kunde ha haft i vilket fall som helst!
 

Artiklar från Familjeliv