Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad har ni gett/ske ge era 2-åringar??

Skrivet av Emy_
Jag har sådan otrolig idétorka just nu. Vet inte alls vad jag ska köpa till Sebastian i present!?
Han har ju redan så mycket, tänkte trehjuling men nu har redan fått en av andra.

Bilar/motorcyklar/traktorer och sånt har vi golven belamrade med. Böcker i mängder, mjukisdjur...
Kläder köper jag ju nästan varje månad och det är ju inte heller så skoj för honom att få inslaget. :)

Har ni några jättebra tips, något jag inte alls tänkt på?

Svar på tråden: Vad har ni gett/ske ge era 2-åringar??

Vi...

Skrivet av  Jessika & Amanda 020614
brukar ärligt talat inte köpa särskilt många/dyra/speciella presenter till våra barn, eftersom de har så mycket redan, och får massor av andra. Är det inget speciellt vi vill köpa till dem får de kanske lite kläder, någon videofilm, leksak el dyl som vi kanske ändå skulle köpt. (Oftast något jag fyndat på rea eller i Ullared!)
 

Robin fick

Skrivet av  Robins mamma
En docka och dockvagn av sin farmor och farfar.
Ett bilgarage i trä av mig och sin pappa plus fortsättningskurs på babysim.
Indiantält med tunnel av sin morbror.
En stor kokudde av sin andra morbror.
Ett Fiskspel av sin mormor.
"Hitta Nemo" av min bästa kompis.
Byggare Bob-duplo av sin farbror med familj.
Pärlor och pärlplattor av sin gudmor.
Vattenfärg av min jobbarkompis.
Lera av grannen.

Mycket smått och gott som man kan roa sig med när hösten och vintern kommer smygande om någon månad.
 

Vi köpte

Skrivet av  Anna Maria med Li
badkort och furuvikskort i present till dottern. Sen även en fotboll och en doktorsväska.
 

Dockvagn

Skrivet av  Cecilia med Juni 2 år idag! & bf 040825
Vi har köpt en dockvagn som hon ska få idag! :-)

Den är jättefin och hon älskar att köra dockvagn när hon får chansen! Så jag tror att hon kommer att bli superglad. Hoppas det i alla fall.

Vagn kanske man inte har tänkt på till en pojke, men de ska väl ändå köra barnvagn när de är vuxna, så det är ju knasigt att det ses som en tjejgrej! Han kanske blir en jättefin liten dockpappa? :-)
 

Grattis

Skrivet av  Anna Maria med Li
juni!
 

Tack...

Skrivet av  Emy_
för tipsen! Målarfärg var en idé, det ska jag nog köpa. Och när jag läste doktorsväska så kom jag även på verktygslåda! DET lär han gilla.

Egentligen borde han få en egen tub med hudlotion, för han gillar att leka "SPA" och smörja in mig på armar och ben. :D Och jag klagar inte, det är skönt!

Och Grattis Juni på födelsedagen!!
 

Grattis till lilla Juni!!!

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Hoppas lillbebis inte tittar ut idag då :)
 

vi gav Emilia

Skrivet av  Angie med Emilia-02 & bf 31/1
en liten rutchkana (eller hur det stavas) i plast den har hon inne i sitt rum och är heltokig i den! Hon fick också en shopping vagn med vassor av mat, i förpackningar och plast frukter jätte kul! Sen fick hon kläder ocoh lite böcker för hon älskar att läsa, och lite plastdjur, kossor, grisar, hästar och sånt det gillade hon också! och en massa kläder...
 

Tildes favoriter

Skrivet av  Monika m Tilde
har varit kaffeservis i porslin, hon serverar kaffe och bjuder i timmar ibland. Och en "kundvagn" med matvaror i papper och plast. En verklig hit som jag själv inte alls trodde på. Min äldsta son fick en plast gräsklippare i 2-årspresent och det var det bästa under ett par år! Gunghäst fick andra sonen, men den var svår att gunga på själv till en början.
 

Vi har köpt

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
ett städset(sopkvast & skyffel), en rittavla och ska köpa en saccosäck med.

Vi hade också tänkt trehjuling, men det fick hon av farmor & farfar i namnsdagspresent och leksaker har hon ju i övrigt i parti & minut.
Iofs kanske hon önskar sig en docka för det har hon ingen...hon har hittills bara lekt med bilar & bollar.
 

Våra barn

Skrivet av  Marie -72 bf 23/1 (fjärde guldet)
fick en leksaksspis i gemensam julklapp. Numera är det bara Joh. som leker med den, och han _älskar_ den.
Han kan hålla på i flera timmar och ordna och dona och laga låtsas mat och duka osv osv.
Sen fick han en stor arbets-fordons-bok i födelsedagspresent. Han är jätteförtjust i fordon just nu så det var perfect för honom.
 

Vi köpte...

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 13/9
...en uppblåsbar studsmatta att ha i trädgården, som man även kan använda som pool om man tar bort nätet man studsar på. Men Casper fyllde ju år i början på sommaren så det kanske inte passar lika bra nu. Annar älskar Casper små dockor som han leker rollspel med (de ramlar och slår sig och ropar efter mamma, eller bråkar och får skäll :-)
 

Tack snälla ni!!

Skrivet av  Emy_
Nu har jag ju fått en massa massa uppslag.
Här ska ut och handlas! :) Det är ju inte bara från mig jag ska köpa nämligen. Eftersom alla släkingar och vänner från min sida bor så långt bort så har många skickat pengar så jag även ska köpa från dom. Därför fick jag tillslut hjärnsläpp. :)

Ha en fortsatt skön dag!
 

en film med byggare Bob kanske eller en gitarr?

Skrivet av  Johanna med Tor & My
Min son Tor älskar Bob.
Men det bästa han har är hans aldeles egna och riktiga gitarr!
Min boro köpte den åt honom och vi tänkte att den där slår han väl sönder.
Men nej han är försiktig oc´h har redan lärt sig lite hur man spelar....
 

Vad kul att

Skrivet av  Marie -72 bf 23/1 (fjärde guldet)
det finns fler gitarister!
Joh. är världens bästa gitarist. Han sitter och trampar takten samtidigt som han sjunger och spelar.
 

vi har gett

Skrivet av  ~*Ulrika m. Matilda 2 år idag!!!!!~*
matilda har fått:
en docka med dockvagn, ett bord med två stolar, lite kläder, några filmer, en leksakspis, servis m.m
 

vi köpte faktiskt inte så mycket...

Skrivet av  ulrika m hampus 020724
då han dels har mängder och sedan blir det så mycket prylar av andra...och han var glad och nöjd ändå! MicroMachines-bilar fick han några stycken, en stor svart plastråtta av storebror, småbilar av kompisarna och kusinerna så han var nöjd ordentligt
 

Vår son är tokig i...

Skrivet av  Viktor och Alberts mamma
bubblor, alltså såpbubblor! Vi köpte en bubbelmaskin via nätet. Kanske lite dyrt (ca 500:-) kan tyckas men vi resonerade som så att den kan återanvändas i så många sammanhang. Vi bjöd alltså in vännerna till ett bubbelparty och det blev hur lyckat som helst:-)

Anie
 

Tilde älskar sitt staffli

Skrivet av  Lajla med Tilde juli-02 och Filip 16 augusti-04
med en rejäl rulle papper och tjocka pennor i olika färger. Hon har blivit en konstnär den senaste månaden!
Kostar under 400 för staffli+pappersrulle på IKEA. Vi köpte även fingerfärger till, men de får hon bara ha när vi har gott om tid att hjälpa henne :-D. Sist målade hon iklädd bara blöjan i trädgården. Naveln var extra kul att fylla med färg!
 

Artiklar från Familjeliv