Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tillbringade natten till fredag på akuten *långt*

Skrivet av Elena med Tea 2 år
Hej på er!

Vilken pärs vi hade i början av helgen! På torsdag kvällen ramlade Tea från ryggstödet på sin barnstol och landade i princip på huvudet :-( Hon var ledsen och sen ville hon bara sova. Vi ringde sjukvårdsupplysningen och satt i telefon kö i 40 minuter, de sa att hon skulle vakna efter en timme och var pigg som vanligt, det tyckte jag var lite svårt eftersom det var normal läggningsdags men vi försökte väcke henne och titta på favvofilmen Hitta Nemo men det gick inte, Tea ville bara somna om. Det blev till att sätta sig i bilen och åka till NÄL. Vi kom till akuten vid 21 tiden. Då var Tea vaken men ledsen. När vi satt i väntrummet kräktes hon. Vi fick komma till ett undersökningsrum och hon kräktes igen och sedan somnade hon. Först 00:30 kom en doktor och tittade på Tea när hon sov. Jag och Tea fick sova över på sjukhuset för observation eftersom hon så klart hade hjärnskakning. Klockan 01:45 fick vi äntligen krypa ner i säng.
En sköterska kom in och väckte Tea en gång i timmen på natten för att kolla att hon var OK. På morgonen vaknade Tea tidigt. Vi åt frukost och sen kom en doktor och tittade på Tea när hon lekte i dockis. Hon mådde jättebra och det märktes ingenting av hjärnskakningen.
Sen fick vi åka buss hem *puh*

Tea var trött på fredag och lördag men igår var hon som vanligt och är på dagis idag. Jag skulle vilja prata med Teas fröknar (lämnar så tidigt så det är annan personal då) men de har haft åsknedslag i telefonerna så jag kommer inte fram :-(

Hur som helst;nu har man varit med om ett akutbesök och övernattning på sjukhus med sin lilla prinsessa, man kan ju hoppas att det inte blir fler gånger!

Mvh
Elena
Svar på tråden: Tillbringade natten till fredag på akuten *långt*

Oj!

Skrivet av  Monica med Tintin 26/8-02
Va skönt att det ändå slutade bra. Fast jobbigt att tillbringa kvällen på akuten och natten på sjukhuset.

Hoppas du får tag i fröknarna så småningom, känns alltid bättre när man fått tala om sånt för dem.
 

Vad läskigt!

Skrivet av  Kristina S
Det är jättejobbigt det där när de slår huvudet. Agnes trillade från sin barnstol en gång och blev också så där väldigt trött, men då var det lättare att komma fram till sjukvårdsupplysningen och eftersom hon var som vanligt igen när hon vaknade behövde vi aldrig åka in. Hoppas att ni hunnit hämta er efter pärsen båda två.
 

Usch då!

Skrivet av  Annika m Rebecka 2 år & Lukas 7½ mån
Stackars lilla Tea!
Och stackars er med...ni måste varit jätteoroliga.
 

Artiklar från Familjeliv