Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nalle bor i ett stort blått hus

Skrivet av .::Anna & tjejerna::.
Fanny fullkomligt älskar den nallen! = )

Är det någon som vet om man kan köpa "Nalle bor i ett stort blått hus" på dvd eller dyl.?

Vad har era barn för favoriter på tv? Minns att frågan varit uppe tidigare men jag frågar ändå.

En till fråga: Finns det något på tv som era barn inte får titta på?

Fanny får inte se våldsscener och dom kan ju dyka lite när som helst på dygnet tyvärr. Som tur var så säger hon själv till om det kommer någon våldsscen på tv genom att visa att det är "läskigt"!

Alla i familjen tycker om Bolibompa så det är nästan det enda som vi regelbundet tittar på.

Kram
Svar på tråden: Nalle bor i ett stort blått hus

Nalle har ett stort blått hus *imt*

Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
...
 

Oscar gillar

Skrivet av  Marlene & Oscar 17/7
också Nalle har ett stort blått hus men favoriten är Byggare Bob. Han fick en hel del Byggare Bob grejor när han fyllde 2 år och han leker med dem varje dag.

Har funderat på att köpa någon film med Byggare Bob för Oscar är oftast så trött på vardagskvällarna så han somnar redan 18.00 och missar då barnprogrammen.
 

samma här!

Skrivet av  Annika m Rebecka 2 år & Lukas 7½ mån
Rebecka älskar nalle!!
Även Nalle Phu i versionen "boken om Phu" som ju också är dockor & inte tecknat.
Vi har köpt Nalle har ett stort blått hus på dvd, finns på discshop.se och säkert på ginza med.

Vi tittar i stort sett aldrig på TV här hemma, inte ens bolibompa.
Just nu snurrar OS och Rebecka sa i morse "titta gubbarna springer" *s*
Hon hejjade också på "I-O" dvs J-O Waldner(som ju tyvärr missade medalj *suck*)

Men som sagt...vid enstaka tillfällen kollar vi på TV och i så fall är det antingen VH1, sport eller Nalle-dvd\'n, så problemet med vad hon får & inte får se har inte dykt upp än....
 

Jopp finns på dvd!

Skrivet av  Dina m Alice & Valdemar
Den finns på DVD, men vet inte var man kan köpa den, kanske dvdon eller liknande.

Valdemar gillar också den serien, men mest just nu gillar han fem myror. Bob är en storfavorit men han är lite trött på filmerna, men älskar sina Skopis och Menta och verktygen som han leker med dagligen:-)

Vi tittar inte så mycket på tv, utan det barnen ser är sina filmer och bolibompa. Och "pott" (Sport) just nu:-) Jag tycker att det finns så mycket skräp på tv, och det är ju bara helt onödigt för barnen att se, jag tänker inte bara på våld och sånt utan även kassa dokusåpor...
 

Ida vill se

Skrivet av  Karin med Ida + bf 20/1
Ida vill alltid se "Nalle", men hon tycker mest det är roligt i början när han nosar på "henne". När det blir får många olika dockor som pratar i munnen på varandra s å tröttnar hon. Men hon tjatar alltid "Vill se Nalle som har ett blått hus!".

Annars gillar hon den tecknade Pippi och så Pingu. Vi har ett band där vi har spelat in från Bolibompa och det körs titt som tätt, eftersom vi alltid missar riktiga Bolibompa (inte minst nu när det är OS...).
 

Sebastians favorit

Skrivet av  Emy_ m. Sebastian 26/8-02
Det är helt klart Byggare Bob och ibland kommer han även på att han vill se Teletubbies igen. (jag som var så glad att han gett upp dem, jag tröttnade)

Annars har han nu fått följa en hel del OS då jag är rejält intresserad själv (Soffcoach:) och hejjade gjorde han på J-O men det blev "Hejja O-I istället.. *S* Kanske därför han inte vann?
Boxning råkade han se häromdagen men sa bara usch.. blää... slåss.. usch.. KRAMAS skulle dom ju göra, inte slåss. Rätt sött.
 

Caspers nya favorit...

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 13/9
...är den tecknade Pippi... och så gillar han My little Pony (storasyrrans gamla favorit som duger ännu). Byggare Bob gillade han bättre förr, men både Bob och Teletubbies duger ibland.
Han är väldigt rädd för läskiga filmer, han kommer och ropar "läskigt" och stänger ibland själv av TV:n till storasysters förtret (vi förstår inte riktigt vad det är som han tycker är läskigt med Barbapappa??)
 

"pinga sanlån"

Skrivet av  Monica med Tintin 26/8-02
Det vill säga när de hoppar längd eller tre-steg, då springer de ju i sandlådan...

Tintin älskar att springa omkring, hoppa och att leka i sandlådan så att se dem göra det på TV är en höjdare. När de springer något lopp får han fart och börjar "pinga" runt i huset samtidigt som han ropar "pinga, pinga, pinga".

Annars tittar han inte så mycket på TV själv, vi råkade se Byggare Bob i somras och det fastnade han för, liksom alla program med musik i.

Hans far har laddat hem en massa tecknade filmer och även hittat "Flåkrya Grand Prix" om någon kommer ihåg det. Det gillade han.
 

Nemo, Bananer i pyjamas mm

Skrivet av  Elena med Tea 2 år
Tea gilalr att se på film när hon är lite trött. Hon har en del favoriter
Förut var det Byggare Bob och Teletubbies men nu är det Bananer i pyjamas eller Hitta Nemo för nästan hela slanten (jag spolar förbi början när barracudan kommer)
Ibland blir det Barbapappa eller Babar också.
Bollibompa brukar vi missa och hon blir dessutom arg när draken slutar sjunga *s*
 

Anna!

Skrivet av  V
Har en jättesöt t-shirt med Nalle i ca stl 92. Den är marinblå.
Om du vill ha den (inte köpa, bara få) så maila mig på [email protected]
 

Artiklar från Familjeliv