Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Längd??

Skrivet av Isabelle med Robin och två till
har jag sommarbarnens kortaste kille?
Lille Robin är bara 83 cm lång, och vi ska på någon form av utredning nu på måndag då vi ska diskutera detta med läkaren.
Får se vad vi kommer fram till, men hur långa är era barn??
Svar på tråden: Längd??

Melina...

Skrivet av  AnMa
..är född Maj-02 och är 93cm.
 

Kul att se sitt namn!

Skrivet av  Mina75
Jag heter också Melina...det är ju inte så vanligt!
Hälsa min namne!
 

Li är 90 cm lång

Skrivet av  Anna Maria med Li
och född i slutet på maj. Hon är lång för sin ålder, längre än vad jag var då jag var i samma ålder.
 

Sofia..

Skrivet av  Inger
..va 85,6 cm vid 2 årskontrollen i Juni, kollade på Lindex i veckan och jag skulle tippa på att hon är runt 88 cm nu.
 

Noel var 86cm när..

Skrivet av  Mia m Noel v.33
han var 2 år och 1 månad, så jag har inte heller någon stor kille. Vi är inte så stora vi heller så det är ingenting jag oroar mig för.
Berätta gärna vad ni kommer fram till med läkaren.
 

Casper är 90 cm...

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 13/9
...fast han stod nästan med huvudet böjt åt sidan när de mätte, så jag skulle gissa på ngn cm till. När Saga var två var hon 86 cm.
 

82 cm

Skrivet av  Tanja med Paulina 02
är Paulinas längt, dock har vi mätt själva. Hon är kort, men varken min man eller jag är särskilt långa. Hon var bara 47, 5 cm när hon föddes och vi oroar oss inte för att hon är för kort.

Hur lång var Robin när han föddes, hur långa är ni? Hur har kurvan sett ut på Bvc? Lycka till på måndag, berätta gärna vad läkaren sa...
 

Emilia är...

Skrivet av  Angie med Emilia -02 & bf 5/2
84,5 cm så hon är inte mycket större! Men enligt bvc är det helt ok. Varför ska han på utredning för det, så liten är han väl inte eller?
 

98cm

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
på tvåårskontrollen i förra veckan.
 

95 cm *imt*

Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
...
 

Lukas

Skrivet av  Mina75
har precis fyllt 2 och har inte varit på 2-årskontrollen än, men jag skulle tippa att han är ca 93 cm.
Lycka till hos läkaren!
 

86 cm

Skrivet av  Elena
vid 2 år. Hon har följt mittkurvan i både vikt och längd.
 

min antonia

Skrivet av  jiia m antonia 2 år
är 90 cm lång född i slutet av augusti 02
 

Här har vi en liten en!

Skrivet av  Kerstin m. Elfrida-02 & Amandus-00
Elfrida är 81,5 cm lång enligt vår egen mätning mot väggen här hemma alldeles häromdagen. Hon är född i augusti. Hon ligger visserligen under medelkurvan, men jag har inte uppfattat det som om det är onormalt litet. Tjejernas normalkurva är i och för sig inte lika som pojkarnas. Vi har inte varit på BVC sedan 18-månaderskontrollen så vad de säger om saken vet jag inte...
 

93 cm född i juni *imt*

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & bebis +3 dgr
 

97 cm på tvåårskollen"imt"

Skrivet av  Kickan med son
m
 

Thilde är 87,5 *imt*

Skrivet av  ¤ Mia & Thilde ¤
sdf
 

87 cm

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
1 månad innan 2 årsdagen..
 

92 cm förra veckan *imt*

Skrivet av  Lajla med Tilde juli-02 och Filip 16 augusti-04
imt
 

Ingen aning

Skrivet av  Robins mamma
Har inte mätt honom sen BVC-besöket vid 18 månader så det är väl dax här snart?
Han drar 98 i tröjor och 92 i byxor och när vi mätte sist hade han 92 i tröjor och 86 i byxor så vuxit måste han ha gjort...
 

vet ej? Länge sedan

Skrivet av  natt anna med Julia 02+bf 1/5
jag var med henne på bvc. Verkar som vi "trillat" ur systemet. För jag har inte en susning hur långhon är.
Jag kanske själv skall ringa och boka en tid, men skall det behövas göras av mig eller?
 

som skrivit innan

Skrivet av  natt anna med Julia 02+bf 1/5
fel grupp
 

90 cm...

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
...är Kalle, vilket jag trodde var över genomsnittet, så 83 cm kan väl inte vara så jätte-jätte-kort ändå?
 

Artiklar från Familjeliv