Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Appropå vikt och längd!

Skrivet av .::Anna & tjejerna::.
Vet ni föräldrar om ni var små eller stora, korta eller långa som barn? Och hur är ni som vuxna idag? Om man får fråga...*S*

Jag var liten och kort som barn (iaf upp till skolåldern)...och idag är jag LÅNG & STOOOOR! *ler stort*
Svar på tråden: Appropå vikt och längd!

Jag

Skrivet av  Mina75
har alltid varit störst och längst, sen jag föddes...
 

Jag följde längdkurvorna

Skrivet av  Ango och Simone 020804 + 2 till
fint, men vikten var det dåligt med. Jag var en riktig tunnis (Paulina är exakt likadan och Victor verkar bli sådan också, medans Simone är en lång knubbis).
Idag är jag av normallängd, 169 cm, och just nu väger jag ca 15 kg mer än jag borde, men innan jag blev gravid och fick struma så hade jag inga problem med vikten annat än att jag kunde bli underviktig ibland!

Kramisar
 

Liiiten!

Skrivet av  Johanna m Ida -02

Jag var väldigt liten, och fram till 20-årsåldern led jag va det. Tyckte att jag var för mager. I dag efter ha fött ett barn är verkligheten en annan. Är fortfarande kort - 158 cm, men jag väger inte längre 48 kg utan FEMTIFEM, vilket på min sedan tidigare finlemmade kropp är på gränsen till övervikt! :)
 

:-)

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
Innan jag blev gravid med mitt 1.a barn, vägde jag 48 kilo, till mina 176 cm..
*höhö*
Mager eller mager??:-)
 

Minst i klassen...

Skrivet av  Dina m Alice & Valdemar
Alltid minst i klassen, jag var en riktig liten plutt *s* Och liten är jag fortfarande!

Jag har två systrar, min lillasyster är så kort som jag men storasyrran är över 170, jämfört med våra 158.

Alice är liten jämfört med sina jämåriga, hon är nu 103 cm och de flesta av hennes kompisar är nog en dm längre än vad hon är. HOn väger också väldigt lite. Valdemar är medel och har alltid varit. Men min man är ju ganska lång (184) och har alltid varit ganska medel/lite över medel. Så de har väl lite av varje mina små barn:-))
 

Jag var över medel

Skrivet av  Anna Maria med Li
tills jag började åttan då alla växte om mig och jag smalnade av. Nu är jag dock överviktig men på väg åt rätt håll. Var smal tills jag blev sjuk ( 22, nu är jag 25 )
 

Nu är jag 168 lång..

Skrivet av  Anna Maria med Li
 

Alltid längst

Skrivet av  Robins mamma
medans maken alltid var kortast.
Enligt BVCs uträkningar kommer Robin att bli ca 187 som "färdigvuxen"

Mamma är 185, mormor 190, morbröder 187 samt 190.
Pappa 178, farfar 165, farmor 158, farbror 160.

Det enda jag funderar kring Robins längd är att han alltid haft en stl mindre i byxor än i tröja/jacka.
 

OJ!

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
Är din mormor 190! Vad häftigt:-)
Hur lång är du då??

Enligt BVC kurvorna blir min äldsta ca 178-180. Ska bli intressant & se om det stämmer.-)
Nu är hon 12 år & 165 cm..
 

Jag är

Skrivet av  Robins mamma
184.5cm över marken ;P
 

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
coolt med långa ståtliga kvinnor!!
 

Tycker maken med

Skrivet av  Robins mamma
och han är ett halvt huvud kortare än mig
 

Jag var lång som barn...

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 13/9
...tills jag var 4 ungefär, då blev jag normallång... och sen blev jag inte längre än 1.61 cm...
 

Intressant

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Jag var jättejätteknubbig som bebis, Henrik säger att bara korten på mig som bebis väger ett par kilo *s*
Men som barn var jag smal.
Alltid längst av alla i klassen upp till högstadiet ungefär.
Nu är jag 180cm och kraftigt byggd.
Jag var 97cm lång & 17,4kg tung vid 2½, jämfört med Rebeckas 98cm & 17kg vid 2 år.
Snäppet mindre alltså.

Henrik var väldigt medel hela han. Både som bebis, barn och i skolan.
Nu är han 183cm lång och kraftig han med.
Han var 96cm lång & vägde 16,6kg vid 2 år och 9 månader.
Väldigt medel alltså :)
 

jag var

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
rätt kort & jätte smal..
I 6.an var jag längst av alla i klassen..

Nu är jag 176 cm & fortfarande smal..ja inte just nu, då jag gravid:-)
 

Jag var liten och näpen

Skrivet av  Lajla med Tilde juli-02 och Filip 16 augusti-04
precis som mina barn. Längden låg på medel. Vikten en kurva under.

Kilona började komma smygande i femman-sexan, men överviktig blev jag inte förrän på gymnasiet och det har jag varit sedan dess. Jag är 169 cm lång idag och har bestämt mig för att gå ner i vikt en sista gång så nu är det slut med jojobantandet! Har 10 kg kvar till målvikten nu. Det var 29 kilo för mycket som mest år 1999.
 

jag var jäääätte lång

Skrivet av  Angie med Emilia -02 & bf 5/2
ända tills i mitten av puberteten då växta alla om mig och jag stannade kvar och blev en kortis istället :) Var ju över 160 redan som 10åring nu är jag bara 165cm så lite växte jag....

Mannen min var pyttepytte liten han var som en 9åring i 7:an det var inte så kul tyckte han men nu är han precis lagom inte jätte lång men 176cm passar korta mig så bra så. Han har också varit så smal så man knappt såg honom när han stod i profil men nu har han en liten mage och är lagom kraftig!
 

Jättelång och smal då...

Skrivet av  Gafsan m. Axel & Kalle
...och "ganska" lång (176 cm) och "normalsmal" nu. Jag var 174 cm när jag var 12 så jag var alltid mycket, mycket längre än alla jämnåriga barn. Men sen kom många ikapp för jag slutade växa ungefär i den vevan.
 

Minst på BB men nu ....

Skrivet av  Linda L m Calle 9807 och Victor 0207
Jag vägde 2200 gram och var 47 cm när jag föddes och nu är jag 180 cm och väger för mkt ;)
Växte mkt när jag gick i 4:an 5:an i skolan, började växa om alla killar och var längst i klassen tills killarna började växa i 6:an!