Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för alla svar!

Skrivet av Isabelle med Robin och två till
Jag och min man är "normalstora" jag är dessutom mycket längre än medel, på 174 cm.
Alla andra våra barn har följt kurvorna som de ska, men Robin mättes nu bara för någon dag sedan alltså när han var 2 år och en månad och ett par dagar.
Så som sagt ska vi gå till läkaren imorgon.Får se som sagt vad vi kommer fram till.För att bli ca 155 som kille är nog inte kul.
VI ska ju dessutom åka till Florida om två veckor (verkar iofs bli inställt nu) tillsammans med en familj som är goda vänner till oss.
De har exakt lika gamla barn som våra och det känns så himla taskigt att alla barnen får åka karuseller och så utom Robin.Känns inte kul att hela hans uppväxt ska präglas av sådant.han har ju gråtit sig hysterisk varje gång vi varit på Gröna Lund denna sommar :-(
Svar på tråden: Tack för alla svar!

Hoppas att det blir bra!

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
...och tänk på att ta kurvorna med en nypa salt! Själv skulle jag ha blivit över 185 enligt skolsköterskans kurvor och hon tjatade om att jag borde få hormonbehandling för att sluta växa - men jag blev "bara" 176 cm, verkligen inte särskilt onormalt. Jag växte helt enkelt klart lite snabbare än genomsnittet. På samma sätt finns det ju barn som är korta i rocken som små men som fortsätter växa ett par år längre än kompisarna, och så vips är de ikapp!

82 cm är ju inte sååå jättelitet - skulle han verkligen bara bli 155 cm enligt kurvan? Låter skumt tycker jag! Hur som helst, lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv