Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Några barn som INTE sovit borta ännu?

Skrivet av Hemma mamman
Mina har ännu inte gjort det av olika anledningar, men finns det fler?
Svar på tråden: Några barn som INTE sovit borta ännu?

Bara en gång hittills

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Juni sov borta för första gången för en vecka sedan när hennes lillasyster föddes! :-)

Det gick jättebra, sov hos faster och kusiner i nära ålder. Men annars har vi inte känt något behov av barnvakt på natten.
 

Råka bara rammla in och såg

Skrivet av  Gela från vår 2002
namnen på dina döttrar.Känner ett till syskonpar som heter Tindra och Juni!Ville bara berätta det helt OT
 

Vad kul!

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Vi funderade ett par dagar och var lite osäkra, men kom fram till att tindra nog passade henne bäst och var fint ihop med juni. Kul att fler fastnat för just de namnen. :-)
 

Min tjej...

Skrivet av  Johanna m Ida -02

..har inte heller sovit borta ännu! :) Har inte haft nåt behov av det.
 

Hjalmar har inte gjort det!

Skrivet av  Maja m. Axel & Hjalmar & en på väg.
Vi har inte haft behov av det, och att göra det bara för saken skull tycker jag verkar onödigt, andra får tycka på sitt sätt. =) Axel sov borta första gången den natten då Hjalmar föddes. Och då var han 3 år och 3 mån. Sen sov han inte borta förrän nu i sommar, då han sov över 3 nätter hos farmor och farfar på deras landställe, och då bad han om det själv - ungen vägrade helt enkelt åka hem. =)
 

Inte mina!

Skrivet av  Ango och Simone 020804 + 2 till
Varken Simone eller hennes storasyster har sovit borta ännu.
Enda gången vi haft barnvakt nattetid var till Paulina när Simone föddes, men då kom deras farmor hem till oss och sov.

Kramisar
 

Casper har inte gjort det ännu,

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 13/9
det är bara stortjejen Saga som gjort det. Fast hon var runt året första gången. Vi har liksom inte haft orsak att låta honom sova borta ännu.
 

Vanja har inte

Skrivet av  Malin med Vanja-02 + bf 17/12
gjort det ännu utan oss. Det har bara inte blivit av...
 

Kul att höra

Skrivet av  Hemma mamman
att det finns fler. Tack för svar.
 

Tor har sovit borta med oss

Skrivet av  Johanna med Tor & My
men inte om vi inte varit med.
första gången är planerad på vår bröllopsdag då Tor sover ensam hos min syster och hans stora favorit kusinen. Det blir den 20/11.
Det har inte riktigt blivit av än bara.
vi har varit borta över natten men då har mormor sovit med honom hos oss kusinen var där också =)....det funkade jättebra
 

Sovit borta med oss har han gjort...

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
...men inte utan oss. Det har faktiskt inte ens storebrorsan (snart fyra år nu)!

Däremot har vi varit borta en natt för knappt ett år sen. Då sov mormor och morfar över här hemma med ungarna. Det gick bra.

Nu börjar storebror tjata om att få sova över hos farmor och farfar så det kommer säkert bli så att vi provar att låta båda killarna sova över där någon gång framöver. Men just nu är Kalle lite allmänt strulig, trotsig och krånglig på nätterna så det känns inte som något bra tillfälle att låna bort honom över natten. Vi avvaktar lite.
 

En gång och det var...

Skrivet av  Asereht m. D, S & lilla O
när lillebror föddes. Då sov Simon hos sin moster över natten tillsammans med sin storasyster.
 

Evelina har aldrig

Skrivet av  Marie, Linus001123,Evelina020624,Emilia040218
sovit borta utan oss. men min son har gjort det en gång..hos sin kusin.
 

samma här (imt)

Skrivet av  Elena
.