Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Glad idag! *lite svammel*

Skrivet av Gafsan m.Axel & Kalle
Idag när jag hämtade ungarna hos dagmamman så stannade jag en liten stund och pratade. Vi pratade lite allmänt om hur det gick för ungarna och dagmamman sa att det inte var några som helst problem med Kalle, han är alltid glad och nöjd och fullt upptagen med att leka. Aldrig ledsen eller arg eller något krångel. Så skönt att höra! Här hemma kan han förstås vara både arg, ledsen och krånglig ibland men det är väl rätt vanligt att man tar ut svängarna mer på hemmaplan...

Storebror fick beröm han också för att han var så bra på att leka ute - dagmamman tyckte att han var så "robust" och aldrig gnällig (en del barn vill ju mest bara in). Också trevligt att höra :-)
Svar på tråden: Glad idag! *lite svammel*

Visst blir man stolt!?

Skrivet av  Malin med Vanja-02 + bf 17/12
Vanjas dagmamma sa i går att hon tyckte hon var så duktig med pratet. Hon har lärt sig framför o bakom, o det var minsann tidigt sa hon. Jag vet ju inte som inte har nåt att jämföra med, o bryr mig inte heller, men när man får höra sånt så sträcker man ju lite extra på sig!

Nu ska vi njuta av våra underbara barn, eller hur?
 

Härligt!

Skrivet av  annasthlm, Love -02 & Elis -04
Love får också mycket beröm av dagis. Han får ofta vara fadder åt småbarnen som skolas in för att han leker bra, äter bra och sover bra.
Här hemma blir han förbannad titt som tätt, testar vårt tålamod till max osv.
Men han är ängel på dagis, och det är ju skönt *skratt*
 

visst blir man stolt i mammahjärtat

Skrivet av  Angie med Emilia -02 & bf 5/2
även om man själv vet att äns barn är underbar så är det kul och höra från andra också :)Emilia får också mycket beröm att hon är så lugn och trygg...jahaja men hemma är hon vild och galen hahaha
 

Artiklar från Familjeliv