Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilka klubbar är era barn med?

Skrivet av Robins mamma
Bokklubbar?
Videoklubbar? VHS/DVD?
Med mera?

Robin är med i Bonniers babyklubb men jag har tröttnat på deras erbjudanden och vill hitta nytt.
Han älskar att läsa men även att titta på bra barnvänliga filmer.

Några som har några tips? *hoppas*
Svar på tråden: Vilka klubbar är era barn med?

Jag har tröttnat på

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
alla bokklubbar och annat (storasyster har hunnit med en del) så just nu prenumererar de bara på Bamse.
Jag kan iofs rekommendera Rut & Knut-böckerna för framtiden (de avhandlar myyyycket intressant, men Robin är lite för liten ännu för att uppskatta dem till fullo) och även serien om Kråke som besöker sjukhus, brandstationer, lagar mat m.m (även dem är för lite större barn). Rut & Knut skulle jag rekommendera från 4 år och även Kråke, men man kan ju börja samla dem redan nu och börja läsa dem *ler*!

Kramisar
 

Rut och Knut

Skrivet av  Mina75
är Lukas(2 år) favoritböcker!!!!!
Vi har "lagar mat" och "leker doktor" och han bara ÄLSKAR dem (jag med).
Så, spring och köp!!!!!!!!!!!!!!!
 

Casper...

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 17/9
...är tyvärr inte med i ngn klubb, vi har redan så mycket böcker och filmer. Saga är däremot med i Bonniers bokklubb för barn och en videoklubb (homeentertainment) fast vi brukar inte handla därifrån så ofta. Just nu heter Caspers favorit Alfons Åberg, och vi brukar låna en hög med Alfons böcker på bibblan. Annars gillar han att se på den tecknade pippi-serien, en serie om en sköldpadda som heter Franklin, Bamse och Barbapappa.
 

Jag går med och ur

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + v.2
olika klubbar hela tiden. Just för att få erbjudanden! :)

Annars tycker jag dom bok och filmklubbar som finns är ganska dyra.
 

Inga alls

Skrivet av  Anna Maria med Li
det finns inget utrymme för sådant i våran skrala ekonomi.
 

Varit med i många...

Skrivet av  Emy m. Sebastian 26/8-02
Men har nu gått ur dom alla för att jag tyckte det blev för höga kostnader.
En jag kan rekommendera dock är Kråkes Bokklubb.
I alla fall Sebastian älskar böckerna om Kråke.
Det är Kråke hjälper polisen
- reser till Lodon
- hos doktorn
- i skolan
- brandkåren
- kokbok
med flera. Tycker själv också att dom är rätt bra, men som sagt. Det blir dyrt. 165 kr/mån har jag för mig att en bok kostade. Man fick alltid med en liten present också så nu har han fått sin första plånbok och ryggsäck m.m. :)
 

Emilia

Skrivet av  Angie med Emilia -02 & bf 5/2
är med i Goboken hon gillar deras böcker jätte mycket! De har ganska roliga böcker ibland...
 

Inga alls

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Böcker är en lysande födelsedagspresent & julklapp och film tittar vi i stort sett aldrig på.
 

precis så...

Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
...är det för oss också! Film tittar vi i stort sett aldrig på. MEN igår satte jag på en film och den tykte Fanny mycket om och det var "Sound of music"! En helt underbar film tycker jag. Fanny fullkomligt älskar när hon hör deras sång och dans! Så den filmen tror jag kommer att vara rolig för Fanny att visa ibland...speciellt en regnig & snuvig dag!
 

Åh vad härligt!

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Den filmen är ju uuunderbar!!!
 

Inga alls

Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
Min mamma har sparat alla mina böcker från när jag var liten + mina 4 bröders böcker! = ) Så här behövs det inga fler böcker på några tusen år *S*
 

Gå till bokhandeln istället!

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
...det är mitt bästa tips. Mycket större utbud och oftast bättre priser också.

Har varit med i Bonniers barnbokklubb men också lessnat, det var ju ALDRIG några vettiga erbjudanden. Och så irriterande om man är glömsk som jag och missar att avbeställa och får värdelösa pekböcker för hundratals kronor hem i brevlådan stup i ett (i bokhandeln hade de kostat max hälften).

Vi är inte med i några klubbar alls.