Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min goa, goa gumma!!!

Skrivet av Tanja med Paulina- 02
Är bara så glad att jag måste dela med mig! Vi håller på och byter dagis och är utan barnomsorg i 4- 5 veckor, vilket innebär att jag är hemma igen någon dag i veckan. Oj, vad roligt det är att vara med Paulina, hon känns så stor på något sätt. Idag skulle vi in till stan för att köpa ett par stövlar och en lite finare jacka till henne, sedan hämtade vi pappan på jobbet (alltid en kul upplevelse).
I affären gick vi runt tillsammans och letade bland jackor, det slutade med att Paulina fick (nästan) välja själv. I kassakön säger hon att hon vill gå och titta på en sak, en liten stund senare kommer hon tillbaka med några hårsnoddar och ett halsband: "Snälla mamma, köpa dem?" Såå glad hon blev över sina snoddar, stoppade dem i fickan och tog fram dem hela tiden sedan för att beundra dem:-))

Efteråt gick vi och fikade, satt mittemot varandra med varsin bulle, jag med en latte, gumman med ett glas mjölk.

Kan lixom inte fatta att jag numera kan åka ut och shoppa och fika och ha SKITKUL ihop med min lilla dotter! Hon som nyss var ett knyte!

bara så lycklig idag:-))
Svar på tråden: Min goa, goa gumma!!!

Låter underbart!

Skrivet av  .::Anna & tjejerna::.
= ))

Jag och stora tjejen brukar också ha bara våra "Mamma & dotter" dagar! Dom är underbara! Lilla tjejen får stanna hemma med Pappa och mysa istället.

Vi brukar ta en tripp med cykeln (hon bakpå) och cykla iväg till antingen Södermalm eller ett Forum i närheten. Då passar vi på att shoppa till bara oss och sen ta en liten fika bara hon och jag! Det är sån härlig stund för oss två. Och vi behöver sådana här stunder bara hon och jag speciellt sen Alice kom till världen. = ) Även om lilla Alice _alltid_ är så snäll när vi är ute så behöver vi två bara vara vi och mysa! Och jag är så tacksam över att jag har möjlighet att göra det ofta fast vi har en till liten tjejja.

Jag förstår precis din tanke. Helt otroligt att tiden har gått så fort och att våra små "sommar bebisar" är "stora"! Tänk vilken underbar tid vi har framför oss med våra döttrar! *mys*

Ha det så gott!

Kram
 

Visst är det mysigt?!

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
Och mysigare blir det!
Jag brukar ha dagar då jag bara är med ett barn och hittar på något...går och shoppar eller fikar t ex. Nu blir det tyvärr inte på samma sätt på etttag eftersom lillebror är så liten ännu.
Det är verkligen urmysigt att få göra andra saker än leka i sandlådan eller gunga. Som du säger; sitta och fika tillsammans och prata.

Kramisar
 

visst är det härligt

Skrivet av  Angie med Emilia-02 & bf 5/2
nä man äntligen kan ha riktigt kul ihop :) Att dom har blivit så stora det är verkligen svårt att förstå! Brukar också gå och fika ihop det är så mysit och sitta och prata och har det gott ihop
 

Artiklar från Familjeliv