Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

inte sugen

Skrivet av Jenny m Ella aug 02 & Emmy aug 98
Jag måste bara få säga jag och min sambo har två tjejer 2 och 6 år när lillan kom pratade vi om att skaffa ett tredje barn vi lade både för och nackdelar mot varandra ja vi tänkte till ordentligt våra kompisar bara ruskade på huvudet och sa ja så kan man också resonera, vi kom fram till att det inte skulle bli nägra fler barn hos oss. Och ja har sagt att man aldrig ska säga aldrig. Nu för någon vecka sedan fick grannarna sin första tjej vi blev inbjudna för att titta på underverket och hålla den lilla tjejen. Jag blev inte ens sugen inte sambon heller vi är nöjda med våra tjejer så skönt. Vi kan alltid låna en liten bebis och hålla och mysa och lukta på sa vi båda två.

Men grattis ni alla som väntar eller har nyss fått smått.
Svar på tråden: inte sugen

Men vad bra!

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Skönt för er att ni är så säkra på vad ni vill och vad som är rätt för er!

Vi är också säkra, dock med en annan slutsats :)
 

Samma här!

Skrivet av  Nickis@
Har en kille på 7år och en tjej på snart 2½år och vi känner att vi är nöjda till 100%, så här blir det inga flera barn heller.
 

Visst är det skönt

Skrivet av  Kristina S
att ha bestämt sig och känna att nu satsar vi på oss. Och så kan man göra sig av med alla graviditets- och bebisprylar och slipper lagra dem. Men andras bebbar är ju jättegulliga. Vi har två i bekantskapskretsen och jag NJUTER.
 

Även här

Skrivet av  Tina m. Jacob & Oliver
Vi har 2 killar 5 och 2 år. Vi bestämde redan innan vi fick barn att vi ville ha 2 st. Sen spelade könen ingen som helst roll. Så nu efter 2 barn känns det helt rätt. Precis som du tycker är det mysigt att låna, hålla och snusa på andras bebisar men här i vårat hus är vi nöjda.
 

Artiklar från Familjeliv