Badrädslan igen dårå *tjatig?* |
|
Skrivet av | Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104 |
Tänkte bara meddela att det *peppar peppar* blivit bättre!! Vi har gjort som jag skrev sist, badat varje kväll som en del i kvällsrutinen. Jag & Rebecka badar i badkaret och har kafferep med plastgrunkorna. Första kvällarna var det panik och skrik och hon doppade inte ens rumpan(tvingar henne inte till nått utan vill hon bara stå så står hon bara). Ikväll _ville_ hon bada! Dessutom fick jag hälla lite vatten på huvudet på henne!! Steget är nog långt till att jag får tvätta hennes hår utan knussel, men det har hänt suuupermycket på bara 9 dagar(kvällar)!!!! Tack för alla goda råd & omtankar också! |
|
Svar på tråden: Badrädslan igen dårå *tjatig?* | |
|
|
Härligt att höra! *imt* |
|
Skrivet av Gafsan m.Axel & Kalle | |
, | |
Va skönt! |
|
Skrivet av Malin med Vanja-02 + bf 17/12 | |
Jag som var så glad att Vanja tyckt om att bada, nu börjar hon protestera. Vi ska oxå bada varje kväll, hon får leka själv med duschen, då går det bra. Skönt att det verkar gå åt rätt håll med dottern iaf!! |
|
|
|
Vad bra! |
|
Skrivet av Elena med Tea 2 år | |
Vad skönt att höra, jag har tänkt på dig och Rebecka! | |
Precis så... |
|
Skrivet av .::Anna & tjejerna::. | |
...gjorde vi med stora tjejen! = D Vi badade tror jag varje kväll i 1-2 veckor och sen släppte det! Ganska kort därefter så kunde vi trots allt tvätta hennes hår (mycket tack vare Pappas roliga tvätt-lekar!*S*) Det kommer att gå finemag! Härligt att hon äntligen vill bada igen...sakta med säkert så! = )))))) Kramis |
|
Åh vad roligt!! |
|
Skrivet av Åsa med Idisen | |
Vad kul att höra! Tror du gör helt rätt i att inte stressa och ta det bara lugnt. Vad skönt att hon börjar komma över sin rädsla! Keep up the good work...& kram! | |