Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet inte om

Skrivet av Petra med Julia
det är rätt sida att skriva om detta, men har iallafall ett sommarbarn 0208.
Har en dotter som är otroligt mammig att jag blir galen snart. Min man jobbar rätt mycket kvällar och helger så det är jag som sköter mycket av de dagliga rutinerna med henne. Kan det vara därför? Om jag inte är hemma en kväll eller en dag då min man är ledig går det jättebra med honom men är jag hemma är det jag som gäller. Framförallt om hon är trött eller ledsen. Då går det icke med min man. Han blir ledsen och jag blir ledsen och frustrerad. I somras när vi var hemma båda två i 2 månader gick det lika bra med oss båda, men så fort vi kom in i den vanliga vardagen blev det mammigt igen.
Vad gör vi?
Svar på tråden: Vet inte om

japp här med

Skrivet av  Angie med Emilia & bf 5/2
Emilia är också född 0208 och är och har alltid varit mammig. Jag har varit hemma med henne mest och jag tror också det kan ha inverkat på det. Det är lite synd ändå för min man blir ju också ledsen, slår hon sig är det bara mamma som gäller, ska nån läsa en bok så är det mamma som ska göra det, ja allt ska mamma göra. Gosa och kramas det gör hon bara med mamma och när pappa vill mysa och busa lite med henne så blir hon bara arg.

Är dom ensama hemma så är allt jätte bra hon är go och glad och pappa duger väldigt bra men så fort jag kommer hem så blir hon nästan bebis på nytt och då är det bara mamma som gäller och pappa finns inte. Trodde hon skulle bli mer pappig med tiden men hon har varit så sen hon föddes, hoppas hon ändrar sig snart för min mans skull....

Artiklar från Familjeliv