Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bakåt i utvecklingen

Skrivet av Hanna m. Ludvig -00 & Elsa -02
Är det nån mer som har ett barn som tillfälligt tycks gå bakåt i utvecklingen vad gäller vissa saker? Elsa har den senaste veckan börjat kissa ner sig (efter att ha varit utan blöja sen i juli) ofta, skrika istället för att prata i vissa fall och prata något otydligare/enklare (har annars ett rätt avancerat språk).
Tror att jag har läst nånstans att det kan bli så här ibland, framförallt om de utvecklar nån annan sida men vet inte om det gäller barn i den här åldern också. Elsa har nämligen under samma tid blivit otrolig på att pussla (pusslar utan vidare pussel med 20 bitar och idag pusslade hon med lite hjälp ett med 65 bitar) och även börjat rita enkla huvudfotingar. Har ni varit med om något liknande?
Storebror har aldrig gjort så här, inte ens när han blev storebror, så det är nåt nytt för mig.
Svar på tråden: Bakåt i utvecklingen

Simone är likadan!

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
Konstigt att du tog upp det nu, för jag diskuterade det med en kompis för ett par timmar sedan.
På Simone märks det mest på språket då hon plötsligt börjat säga "Goooo" och "Gäääääää" när hon pekar på saker. "Ord" hon inte använt sedan hon var dryga året och inte pratade så bra. Även Simones språk är annars väldigt utvecklat och hon pratar långa meningar utan problem.
Simone har också börjat rita mer avancerat än tidigare. Hon älskar att rita blommor, och det syns att det är blommor hon ritar. Även början till enkla huvudfotingar ritar hon.
Paulina var aldrig så här heller!
Det kanske ligger något i det du säger, att de utvecklar något annat just nu.
Min tanke var annars att det låg i att Simone numera är äldst på sin dagisavdelning (resten är 1-åringar) och att hon nyss fått syskon, men jag tyckte det var lite skumt att det började komma nästan 3 månader efter att hon fått syskon och blivit äldst på avdelningen!

Kramisar
 

O ja!

Skrivet av  Robins mamma
Det är ofta vi tydligt märker på Robin när han utveckals på nya plan hur han går tillbaka i utveckligngen på andra plan. När den nya färdigheten sitter och han är säker på den så kommer de gamla tillbaka.
Ungefär som om de tar ett steg bakåt och två framåt.
 

Ja

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Rebecka har också gjort så alldeles nyss.
Häftigt att det finns fler!
Här förklaras allt med att Rebecka är storasyster *suck*
 

Artiklar från Familjeliv