Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

otäck händelse....(långt)

Skrivet av ulrika m hampus 020724
i torsdags så ramlade hampus på dagis på förmiddagen (ingen fröken som såg så ingen kunde egentligen säga vad som hänt)... han hade blivit ledsen och det hade kommit lite blod i munnen, men sedan hade han lugnat sig...tills lunchen, då hade han helt plötsligt blivit jättetrött och jätteledsen...somnade men sov oroligt och vaknade ett par gånger och var ledsen...

Före mellan målet tog de tempen om han var sjuk, men den visade ingenting...han totalvägrade äta och sa att han hade ont i tungan...

När jag kom lite tidigare då de ringde, var han ledsen och slö...var inte sig själv så för säkerhets skull ville jag åka till akuten och kontrollera honom...

Läkaren hittade ett "skrapmärke" nere i svalget, vilket skulle kunna tyda på att han haft något i munnen då han ramlade...efter lite tjat från mig så gjordes en lungröntgen, mest för säkerhets skull...

Efter den fick vi sitta ner för att vänta på det skriftliga svaret vi skulle ta med till akuten...efter ca 10 min kommer en tjej och ber oss följa med till ett annat rum för läkaren ville kontrollera hjärtat oc lungorna med en annan röntgenmaskin..Då blev jag riktigt rädd!! Vad fasiken hade de egentligen sett på de första bilderna?????

Den nya röntgen visade att lungorna jobbade liksidigt men att den högra lungan hade blivit förskjuten uppåt, nästan 5 cm!!!

Fick förklarat för mig att detta bara kan ske vid väldig stor kraft, så troligtvis hade hampus hoppat på studsmattan på dagis och fått sådan kraft och ramlat av och rätt in i en dörr...Detta ska gå tillbaka av sig självt, men om han får problem med andningen eller blir allmänt slö så ska vi komma in igen!!

Lungan jobbar inte till 100 % och i slutändan kan det bli syrebrist!!! Nu har jag börjat slappna av men jag har sovit fruktansvärt dåligt i 2 nätter så jag hoppas denna natten blir lugn!! Han verkar må bra igen i alla fall och det är det viktigaste...

Men det var den värsta som hänt mig hittills..

Usch! tack för att du orkade läsa....
Svar på tråden: otäck händelse....(långt)

Men herregud!

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Fy vad otäckt!!
Oj oj förstår verkligen att ni är oroliga!!

Massor av kramar!
 

ojojoj

Skrivet av  ~*Ulrika m. matilda-02,mini grodis 2 maj
vad ska man säga, guud vad hemskt.. vet inte vad man ska säga..

mer än ta hand om er..

 

oj oj

Skrivet av  Isabelle med tre
vad hemskt.
Stackars lilla Hampus, hoppas verkligen att han mår bättre nu!
 

oj lät illa

Skrivet av  Malin med Tindra -02
Hoppas att det går tillbaka av sig själv och att han mår mycket bättre nu.
Otäckt när något så allvarligt händer *ryser*
Men skönt att det verkar gått bra i ala fall.
Många kramar till er från oss.
 

Oj!

Skrivet av  Robins mamma
Och vi som funderar påa tt köpa en inomhusstudsmatta till Robin i julklapp...

Hoppas Hampus snart mår bättre!
 

men lilla gubben

Skrivet av  Angie med Emilia & bf 5/2
usch vad otäckt! Usch det är ju det man är allra mest orolig för att dom ska göra sig så illa när man inte är där, på dagis...usch Stackars liten krama om honom från oss
 

Nämen hu!

Skrivet av  Gafsan m.Axel & Kalle
Fy så läskigt! Man riktigt ryser... men det verkar ju (peppar peppar) som om han är på bättringsvägen. Skickar många krya-på-dig kramar till Hampus!
 

Artiklar från Familjeliv